Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Spolu proti pirátům i sobě

Redakce MAM5. 3. 2007


Ač s různými produkty a variabilní formou, snaží se výrobci mobilních telefonů, on-line obchody s digitální hudbou a mobilní operátoři tlačit na zvonek hudebního průmyslu. Méně či více se navzájem považují za konkurenci a ti, co to tak zatím necítí, si přiznávají, že “co není, může být”.

Nokia a Sony Ericcson

Že značky jako Nokia či Sony Ericsson stále stojí v možnosti stahování hudebních obsahů stranou, má podle Dagmar Zweschperové, channel marketing manažerky společnosti Sony Ericsson, ten důvod, že spuštění takové nabídky je závislé na podpoře operátorů. A ti zatím preferují své vlastní služby. V zahraničí má Sony Ericsson službu s názvem PlayNow, která přímé stahování muziky do telefonů již umí. Čeští spotřebitelé jsou vábeni na mobilní walkman Sony Ericsson, který je propagován televizní a tištěnou reklamou. Značka se prezentuje také cestou sponzoringu a přítomností na hudebních a sportovních akcích. Jakýmsi benefitem majitelům telefonů je pak podle Dagmar Zweschperové služba s názvem Fun & Downloads na internetových stránkách, kde lze zčásti zdarma stahovat zábavní obsahy včetně hudebních videí.

O krok dál je Nokia. Ač rovněž inzeruje pouze telefony, které s hudebním obsahem umí pracovat, dohodla se s provozovatelem internetového ochodu i-legalne.cz, společností DVC International, na crosselingové podpoře. Zákazníky kupující dva modely svých telefonů obdarovala vouchery na stáhnutí hudby v tomto e-shopu. “Komunikační strategie značky Nokia jde vlastní cestou – vytvořili jsme projekt Nokia Music Tour. Uvedli na trh virální portál www.garazmistr.cz, který dává šanci mladým, neznámým kapelám. A v rámci i-legalne.cz zase podporujeme projekt Inkubátor, určený začína-jícím mladým kapelám,” říká PR manažerka společnosti Nokia Šárka Baronová.

All Music a ilegalne.cz

“Na českém trhu jsme se objevili jako první, kromě obchodu s digitální hudbou vydáváme i hudební magazín od vlastní redakce, nabízíme různé druhy plateb…” vypočítává konkurenční výhody i-legalne.cz marketingový ředitel DVC Int. Petr Peřina a vzápětí doplňuje, že díky kampani, která doprovázela vstup jejich konkurenta na trh, lidé začínají vnímat příležitost legálního stahování hudby, což prospívá všem, kteří brojí proti pirátským nahrávkám. I-legalne.cz si na konci roku vybralo reklamní agenturu DDB, s jejíž pomocí spustila v lednu kampaň s patronem – zpěvákem a hercem Richardem Krajčem. Reklamní tvá-ře mají ale i jednotlivé hudební žánry, např. rock Davida Kollera či pop Anetu Langerovou. Kromě spolupráce s Nokií spojil tento obchod síly také s Telefónikou 02 (od 1. 3. nabízí O2 uvítací, reálnou a polyfonní melodii ke skladbě Anety Langerové Malá mořská víla z nového alba). Nečekaným zjištěním byla podle Petra Peřiny oproti očekávání převažujcí cílová skupina 25-40 let. První měsíce provozu také ukázaly, že z jedenácti realizovaných prodejů připadá deset na nákup jednotlivých tracků a jeden na kompletní album.

Jistá jména z hudebního showbyznysu má v záloze také společnost Vltava Stores, provozovatel e-shopu allmusic.cz, marketingový ředitel Ondřej Fridrich však považuje za předčasné je uvádět. K pozici allmusic.cz na českém trhu říká: “Jsme čistě internetový obchod, který je kromě stahované hudby schopen nabídnout i hudbu na jiných nosičích. Chystáme se využít synergie s rodinou internetových obchodů VltavaStores.cz, a to např. v rámci spolupráce s výrobci a distributory přehrávačů a mobilních telefonů. A samozřejmě použijeme i standardní propagační kanály jako tisk či internet.” Věrnost zákazníků jednomu distributorovi digitální hudby se dle jeho slov a zkušeností určitě očekávat nedá.

Mobilní operátoři

Ringtóny, tapety, MMS s hudebními motivy, reálné tóny či zprávy ze světa showbyznysu jsou stálou výbavou webových stránek všech tří mobilních operátorů a třeba odkaz na seriál Ztraceni nechybí v současnosti ani jedné z nich. Co do nabídky stahování celých písniček (tzv. full tracků) či kompletních alb ale došel nejdál T-Mobile. “Vyústěním dlouhodobé hudební strategie byl vznik samostatného hudebního portálu t-music.cz. Ten je k dispozici na internetu, v televizi, v rádiu a na mobilním telefonu a umožňuje zákazníkům ovlivňo-vat hudební hitparádu, chatovat s vybranými celebritami, legálně využívat celé portfolio hudebních služeb. Teď už nám chybí snad jen printové médium,” naznačuje ředitel služeb mobilních portálů Michal Němec.

Rovněž T-Mobile předpokládá, že primární skupinou pro stahování plných písniček budou lidé ve věku 25-35 let, teenageři okupují pouze segment ringtónů. Operátor spojil v minulosti svou značku se jmény jako MIG 21, Chinaski aj., sponzoruje hitpa-rády na TV Prima a Evropě 2. Vodafone se podle tiskového mluvčího Jakuba Hrabovského služby T-Mobilu kopírovat nechystá: “Celé písničky nabízet ne-budeme. Jelikož však v kategorii hudebního obsahu vidíme veliký potenciál, plánujeme v blízké budoucnosti spustit několik nových služeb spjatých s hudebním průmyslem.”

Co lze ve věci stahování písniček či alb očekávat podle tiskového mluvčího Telefónica O2 Martina Žabky do budoucnosti? “Předpokládám, že se do konkurenčního boje pustí i ostatní mobilní a fixní operátoři, objeví se možná nové internetové portály a své první slovo ještě neřekli hudební vydavatelé se svými samostatnými projekty. Nástup iTunes od Applu vzhledem k jejich celosvětové strategii asi v nejbližší době ještě nečekejme.”


×

Šéfredaktorem iHNed.cz Daniel Dočekal

Starší článek

Češi na internetu nejvíce stahují filmové hity a porno

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více