Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Reklamní textil v Čechách

Redakce MAM12. 3. 2007




Základní otázka – co je tedy reklamní textil – se zdá zodpovězena. Zbývají další: Kdo, kdy a jak? Účastníkem trhu s reklamními předměty jsou především zákazníci-firmy, ty nakupují u reklamních agentur a reklamní agentury nakupují u výrobců. Protože poptávka zákazníků meziročně roste, roste i počet zprostředkovatelů – reklamních agentur a přirozeně také počet výrobců, a to jak domácích, tak evropských. A tam, kde je silné konkurenční prostředí, vytváří se i tlak na ceny, kvalitu, služby, rychlost atd.

Představy a realita

Celý nákupní proces je relativně jednoduchý. Zákazník má obvykle jasnou představu o tom, jaký textil potřebuje. Reklamní agentura vytvoří pro zákazníka nabídku, ve které doporučí tzv. katalogové produkty od různých výrobců nebo si zákazník může sám vybírat většinou z nabídky e-shopu. Pokud si vybere, agentura požadované množství objedná u výrobce a většinou v relativně krátké době dodá zákazníkovi. Pokud si zákazník z katalogových produktů nevybere, má možnost tzv. zakázkové výroby. Ta realizuje produkt přesně podle představ zákazníka, např. v netypické firemní barvě, střihu nebo velikosti, ale je samozřejmě časově náročnější a je požadováno jisté minimální výrobní množství. Obecně platí, čím větší zákazník, tím více reklamního textilu nakupuje prostřednictvím zakázkové výroby. Roli zde hraje samozřejmě to, že větší zákazník je schopen financovat a následně spotřebovat mnohem větší množství produktů zejména kvůli tomu, že má reklamní aktivity plánovány na delší dobu. Menší zákazník raději nakupuje rychle (dnes jsou běžné dodávky do 24 hodin) a je schopen své nároky přizpůsobit aktuální nabídce na trhu.

Trh s reklamním textilem se hodně změnil

Předně – výrazně se rozšířila nabídka produktů. Zatímco před 7 lety byla v nabídce skladových zásob zejména trička, dnes je velký výběr mikin, čepic, bund, větrovek, svetrů atd. Unisexové produkty se mění na dámské, pánské a také dětské. Výrazně se rozšířila barevnost textilu – prim samozřejmě i dnes drží univerzální bílá a obecně používané firemní barvy jako červená, modrá, zelená a žlutá, ale své místo mají i módní barevné trendy – v posledním období oranžová, růžová, světle zelená.

Zákazníci také upřednostňují kvalitnější produkty. Např. u triček ze 100% bavlny se to týká zejména vyšší gramáže (materiál je na dotek kvalitnější, tlustější a pevnější, vydrží mnohem více pracích cyklů). Jsou požadovány také příměsi např. lycry pro tvarovou stálost textilu. Trendem je posun od jednoduchých výrobků ke složitějším – vícebarevným, střihově odlišeným “for her” a “for him”, prostě módnějším. Potisk a výšivka se dávno staly běžnou součástí reklamního textilu. Zatímco před lety bylo obvyklé “čím větší logo na tričku, tím lepší”, dnes zákazníci tíhnou k decentnímu potisku či výšivce.

Zákazníci však nekladou neustále vyšší požadavky pouze na produkty, ale také na služby. Zajímá je např. rychlost dodání, bezproblémové reklamační řízení a v posledním roce hlavně pohodlný internetový obchod. Ten jim totiž odboural dlouhé hledání v papírovém katalogu, vypisování složitých objednávek, telefonování výrobcům, zda-li jsou výrobky skutečně na skladě v dostatečném množství, kontrolu cen atd. Tam, kde je nabízen kvalitní e-shop, je většina objednávek realizována právě prostřednictvím internetu.

A jaké ceny je zákazník ochoten akceptovat? Do 100 Kč za kus je možné nakoupit většinu tzv. lehkého reklamního textilu – unisexová trička, trička bez rukávů, některé polokošile, k nejlevnějším patří čepice. Nad 100 Kč za kus zákazník zaplatí za kvalitnější nebo módnější trika, polokošile, mikiny. K dražším produktům patří bundy a mikiny z fleecu, zimní bundy.

A odhad pro trendy roku 2007? Obecně, požadavky na široké portfolio produktů společně s trendovými výrobky, přiměřená cena, rychlá a bezproblémová dodávka a služby navíc. Ale to asi platí u jakéhokoliv trhu, nejenom u toho s reklamním textilem…

Autorka je manažerkou pro strategické řízení a rozvoj společnosti Adler Czech.


p16obr_1.jpg


 


p16obr_2.jpg


Už nejen trička. Reklamní trička jsou sice stále bestsellerem, ale už dávno nejsou sama. Unisexová lehká trička stojí do “stovky”.

×

Otto zasilatelství nabízí interaktivní nákupy

Starší článek

Příjmy z webové reklamy loni stouply na rekord

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více