Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

On-line média: zlaté tele pro zadavatele:

Redakce MAM5. 3. 2007

TITULEK50: On-line média: zlaté tele pro zadavatele

Zadavatelé reklamy v Německu se mohou na letošní rok skutečně těšit. Plných 72 % odborníků na poli reklamního průmyslu očekává v následujících dvanácti měsících růst reklamního trhu, stagnaci předpovídá pouze 26 % a k pesimistickým odhadům klesajících obratů se hlásí pouze 2 % dotázaných. Nejnovější výzkumnou studii Deutsche Werbebarometer z přelomu roku 2006/2007 vypracovalo na čtyři sta marketingových ředitelů, jednatelů a odborníků na reklamu. Vycházeli přitom z průměrného hospodářského růstu této branže v Německu, který dosáhl výše 4,4 %.

MEZITITULEK: Internet si může mnout ruce

Je to vůbec poprvé, kdy zadavatelé reklamy vidí vývoj reklamního trhu výrazně lépe a pozitivněji než samy mediální agentury, popř. marketéři a reklamní agentury. Víc jak třetina dotázaných odborníků v oblasti výběru médií vychází v odhadu vývoje obchodního roku 2007 z příznivých prognóz německé konjunktury. Jako nejčastější důvody jmenují pozitivní naladění všech účastníků na trhu, kvetoucí export a rostoucí poptávku spotřebitelů.

Drtivá většina dotázaných odborníků (93,6 %) předpovídá skvělou budoucnost především reklamě v on-line médiích následovanou reklamou v televizi. Rostoucí obraty v “bedýnce s pohyblivými obrázky” odhaduje 34,2 % dotázaných, stagnující téměř 31 % a klesající dokonce 21,2 %. Dobře by si měly vést i odborné časopisy; stoupající obraty odhaduje 30,9 % expertů, kdežto plná polovina dotázaných vidí spíš jejich stagnaci.

Direct marketing a podpory prodeje budou podle dotázaných odborníků po internetu dalšími oblastmi, kterým se ohledně obratů z reklam letos blýská na dobré časy. Víc jak polovina expertů počítá s růstem obratů v direct marketingu, téměř 40 % pak předpovídá růst budgetu pro nejrůznější podpory prodeje. Podle přesné poloviny odborníků však výdaje do tohoto reklamního nástroje zůstanou beze změn.

MEZITITULEK: Rozhlas opomíjený i nevyzpytatelný

Denní tisk, rozhlas a poprvé i outdoorové plakáty naopak zájem z řad reklamních zadavatelů příliš nepřitáhnou. Odborníků, kteří těmto médiím předpovídají spíše stagnaci obratů z reklamy, či dokonce jejich pokles, je víc než těch, kteří věří v opak.

Zdálo by se, že odmítáním rozhlasu jako široce použitelného média jsou zadavatelé sami proti sobě. Podle průzkumu kolínského Institutu Rheingold je totiž rozhlas – na rozdíl od televize nebo internetu – médiem, které je schopné nás provázet po celý den. Zatímco k televizi podle odborníků usedáme s touhou uniknout starostem okolního světa a internet zase vyžaduje naši maximální pozornost, rádio můžeme poslouchat téměř neustále a při každé činnosti. Rádio spojuje “já” a “svět”, a tím je svým posluchačům daleko blíž než např. televize. Víc než ostatní média tak má rozhlas vyšší použitelnost během celého dne.

Zpracováno podle časopisu Absatzwirtschaft

×

Šéfredaktorem iHNed.cz Daniel Dočekal

Starší článek

Češi na internetu nejvíce stahují filmové hity a porno

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více