Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Obliba internetu roste i u mladších školáků

Redakce MAM26. 3. 2007

Obliba internetu roste i u mladších školáků



22obr_Dymesova_cb.jpgV roce 2004 realizovala agentura Millward Brown, za využití své unikátní metodologie KidspeakTM, první a v České republice doposud jedinečný kvantitativní výzkum zaměřený na tuto cílovou skupinu. V roce 2006 tento výzkum zopakovala, tentokrát u rozšířené věkové skupiny 7-18 let. Studie České děti 2006 tak logicky navázala na obdobnou studii z roku 2004 a poskytla srovnávací data z oblasti životního stylu dětí, trávení jejich volného času, využívání různých technologií, ale nově se také zaměřila na zmapování vztahu dětí k reklamě.


Děti a internet


Z této studie mimo jiné vyplývá, že oproti roku 2004 vybavenost dětí různými technologiemi výrazně stoupá. Tento vzrůstající trend mají na svědomí vlastní počítače, mobilní telefony a televize umístěné v pokoji dětí, naopak klesající trend nacházíme v případě techniky typu CD přehrávače a HI-FI věže. Zejména v případě počítačů můžeme také sledovat poměrně výrazný rozdíl mezi vybaveností chlapců a dívek (41% chlapců ve věku 11-14 let vlastní počítač, zatímco dívky pouze ve 24 %).


Další výrazný posun můžeme sledovat v přístupu dětí k internetu. Celkově 75 % z populace českých dětí 7-18 let má přístup k internetu. Čím jsou děti starší, tím je jejich podíl samozřejmě vyšší, ale stoupající trend je patrný také u dětí ve věku 7-12 let. Mohlo by se zdát, že tento nárůst je způsoben zejména rozšířením internetu ve školách, ale výsledky studie ukazují, že významně stoupá podíl dětí, které se připojují z domova nebo od kamarádů.


Jiný způsob užívání


Děti mají tedy mnohem více příležitostí být on-line a této výhody také rády využívají. Mění se ale způsob užívání internetu. Zatímco v roce 2004 62 % dětí sloužil internet k prohlížení oblíbených stránek, dnes je tomu tak pouze u 44 %. Naopak v současnosti poměrně výrazně stoupá podíl dětí, které používají internet k aktivní komunikaci (37 % chatuje, 18 % využívá ICQ). Hraní on-line her a posílání e-mailů zůstávají stále nejoblíbenějšími činnostmi a oproti roku 2004 zde není patrný výraznější rozdíl.


22obr_graf.jpg


Také v případě používání mobilních telefonů můžeme sledovat určité změny. I nadále jsou nejvíce využívány funkce příchozí hovory a SMS zprávy, ale u dětí ve věku 7-14 let se významně snižuje podíl hraní her (pokles z 80 % na 69 %) a naopak stoupá podíl využívání MMS (nárůst z 6 % na 23 %).



research executive Millward Brown

×

ÚOHS snížil pokutu za kartel Billy a Meinla

Starší článek

Podíly ČT1 v únoru byly nejvyšší za posledních 14 měsíců

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více