Obliba internetu roste i u mladších školáků

26. 3. 2007 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Obliba internetu roste i u mladších školáků



22obr_Dymesova_cb.jpgV roce 2004 realizovala agentura Millward Brown, za využití své unikátní metodologie KidspeakTM, první a v České republice doposud jedinečný kvantitativní výzkum zaměřený na tuto cílovou skupinu. V roce 2006 tento výzkum zopakovala, tentokrát u rozšířené věkové skupiny 7-18 let. Studie České děti 2006 tak logicky navázala na obdobnou studii z roku 2004 a poskytla srovnávací data z oblasti životního stylu dětí, trávení jejich volného času, využívání různých technologií, ale nově se také zaměřila na zmapování vztahu dětí k reklamě.


Děti a internet


Z této studie mimo jiné vyplývá, že oproti roku 2004 vybavenost dětí různými technologiemi výrazně stoupá. Tento vzrůstající trend mají na svědomí vlastní počítače, mobilní telefony a televize umístěné v pokoji dětí, naopak klesající trend nacházíme v případě techniky typu CD přehrávače a HI-FI věže. Zejména v případě počítačů můžeme také sledovat poměrně výrazný rozdíl mezi vybaveností chlapců a dívek (41% chlapců ve věku 11-14 let vlastní počítač, zatímco dívky pouze ve 24 %).


Další výrazný posun můžeme sledovat v přístupu dětí k internetu. Celkově 75 % z populace českých dětí 7-18 let má přístup k internetu. Čím jsou děti starší, tím je jejich podíl samozřejmě vyšší, ale stoupající trend je patrný také u dětí ve věku 7-12 let. Mohlo by se zdát, že tento nárůst je způsoben zejména rozšířením internetu ve školách, ale výsledky studie ukazují, že významně stoupá podíl dětí, které se připojují z domova nebo od kamarádů.


Jiný způsob užívání


Děti mají tedy mnohem více příležitostí být on-line a této výhody také rády využívají. Mění se ale způsob užívání internetu. Zatímco v roce 2004 62 % dětí sloužil internet k prohlížení oblíbených stránek, dnes je tomu tak pouze u 44 %. Naopak v současnosti poměrně výrazně stoupá podíl dětí, které používají internet k aktivní komunikaci (37 % chatuje, 18 % využívá ICQ). Hraní on-line her a posílání e-mailů zůstávají stále nejoblíbenějšími činnostmi a oproti roku 2004 zde není patrný výraznější rozdíl.


22obr_graf.jpg


Také v případě používání mobilních telefonů můžeme sledovat určité změny. I nadále jsou nejvíce využívány funkce příchozí hovory a SMS zprávy, ale u dětí ve věku 7-14 let se významně snižuje podíl hraní her (pokles z 80 % na 69 %) a naopak stoupá podíl využívání MMS (nárůst z 6 % na 23 %).



research executive Millward Brown

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.