Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

O pravdě, polopravdě atd.

Redakce MAM12. 3. 2007


10obr_Vlcek_Pavel_cb.jpg
Ve své reakci Andrea Faflíková píše zajímavou věc: “Tiskové znění obsahovalo pravdivé informace schválené klientem před odesláním do médií. Mrzí nás, že v něm nebylo exaktně uvedeno, že kampaň, na které v současné době pracujeme, je adaptací práce jiné agentury. Nebylo v ní ale uvedeno, že naše agentura pracuje na kampani, již sama vyvinula. Nelze číst mezi řádky a domýšlet si něco, co námi řečeno nebylo.”

Po přečtení jsem si vzpomněl na definici polopravdy uvedenou v knize Zbyňka Vybírala “Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci”, která zní takto: “Při polopravdivém informování mluvčí neprozradí vše, co by pro příslušnou promluvu v dané chvíli a v daném konu – a to hlavně z hlediska adresáta, respektive adresátovy informovanosti – bylo potřeba. Mluvčí či předkladatel informací ,nepoví všechno’. Pravdu sice říká, ale neřekne vše, co by měl (mohl) říci.” Tato definice vystihuje můj pocit z předmětné tiskové zprávy.

Zasedli si na nás!

Připadá mi, že na agenturu Euro RSCG Prague si museli všichni zasednout. Proč by jinak ředitel konkurenční “reklamky” psal Asociaci komunikačních agentur (AKA) a odborným médiím e-mail, ve kterém se pozastavuje nad zněním článků, které vycházely z tiskové zprávy Euro RSCG? Proč by po úspěchu Euro RSCG Prague na soutěžích reklamních agentur Golden Hammer v Jurmale a Golden Drum v Portoroži vydala reklamní agentura JWT tiskovou zprávu s titulkem Golden Shammer (Zlatý lhář), ve které obvinila Euro RSCG Prague z plagiátorství? (Euro RSCG Prague toto obvinění vyvracela a podpořil ji i klient. Agentura JWT svou stížnost u AKA stáhla s tím, že své tvrzení nemůže dokázat. Proslýchá se, že důvodem bylo přání klienta, který aféru nechtěl “rozmazávat”.) Nutno poznamenat, že podobné potíže nejsou v reklamní branži ojedinělé.

10obr_komentar.jpgVraťme se ale k tématu pravdivosti. Není to totiž poprvé, kdy se agentura Euro RSCG Prague dostala na titulní stránku odborného média v souvislosti s podezřením na přivlastňování si cizích zásluh. Dovolím si zde citovat z článku na titulu týdeníku Strategie news (SN) č. 35/1999: “Imageovou kampaň ,Jeden proráží, ostatní následují’ … pro společnost RadioMobil kreativně ztvárnila její reklamní agentura Euro RSCG. Jak SN sdělila Klára Poláčková, PR manažerka agentury, autory kampaně jsou Dejan Štajnberger ve funkci creative director a Jiří Hubáček jako copywriter. SN má k dispozici dokumentaci billboardové kampaně nazvané ,Nepřekonatelní v prorážení bariér’, kterou pro farmaceutickou společnost Augmentin produkt Anti-Baltic vytvořila v roce 1995 italská reklamní agentura Sudler & Hennessey … Míru a roviny podobnosti obou kampaní nejlépe dokumentují vedle sebe otištěné fotografie. U italské ovšem figurují zcela jiná jména…”.


redaktor Marketing & Media

×

Otto zasilatelství nabízí interaktivní nákupy

Starší článek

Příjmy z webové reklamy loni stouply na rekord

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více