Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Nejoblíbenější odrůda je Modrý portugal

Redakce MAM19. 3. 2007

TITULEK50: Nejoblíbenější odrůda je Modrý portugal

Téměř dvě třetiny Čechů preferují víno před pivem a destiláty.

Tiché víno má na domácím poli dobré jméno. Podle internetového průzkumu, který zadávala pro marketingovou instituci Vinařský fond agentura TPR a kterého se zúčastnilo kolem 5000 respondentů, je víno vnímáno ze dvou třetin pozitivně. “Český spotřebitel vnímá víno jako společenský nápoj, který má trošku jinou a vyšší úroveň oproti pivu a jiným alkoholům. Víno si dá s přáteli, v úzkém rodinném kruhu, při slavnostních příležitostech. Byli jsme až překvapení, jak relativně slušnou pozici víno v české společnosti má,” zhodnotil výsledky Roman Bajčan, ředitel agentury TPR.

Prodeje ukazují, že spotřeba vína rok od roku stoupá. Zajímavé však je, že víno neukrajuje z početné skupiny fanoušků piva, ale ubírá z konzumentů tvrdého alkoholu. Podle Bajčana to dokládá trend, že Češi si začínají masově zvykat na kulturnější nápoje, než je rum a pivo.

MEZITITULEK: Červené, to já mám nejradši

Více než tři čtvrtiny respondentů dává přednost tuzemskému vínu před importem, přičemž oblíbenější je červené víno. Z červených vinných moků pak téměř polovina účastníků výzkumu preferuje odrůdu Modrý portugal, čtvrtina má nejraději Frankovku. Bílé víno pije nejraději 40 % respondentů, z nichž polovina nedá dopustit na Veltlínské zelené a téměř čtvrtina horuje pro Chardonnay.

Z hlediska demografických ukazatelů pijí víno častěji ženy (45 %) než muži (41 %) a většinou nakupují láhev vína jednou měsíčně nebo méně často.

MEZITITULEK: Ze supermarketu domů

Český spotřebitel si pro víno zajde v téměř polovině případů do supermarketu. Podle výzkumu MML agentury Median pak nejčastěji zamíří do Kauflandu, Penny Marketu a do Tesca, které prodej vína silně podporují v letácích. Více než třetina respondentů uvedla, že víno nakupuje ve vinotéce. Přímo od vinaře si odváží víno téměř sedmina respondentů. Za víno je ochotno z platit do sta korun 40 % respondentů, 44 % si chce připlatit až do výše 200 korun.

Nejčastěji konzumuje český spotřebitel víno v poklidu domova – tuto možnost preferuje 57 % účastníků výzkumu. Čtvrtina si dá ráda víno na návštěvě a jen necelá pětina respondentů si vychutnává skleničku vína v restauracích, barech a vinárnách. ver

×

Z Oskara do GE Money

Starší článek

Absolutním vítězem TV ankety popularity TýTý se stal Karel Gott

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více