Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Nejlevnější dárek aneb Všechny cesty nevedou do Číny

Redakce MAM12. 3. 2007




U standardního sortimentu reklamního zboží lze cenově konkurovat pouze sériovou asijskou výrobou z papíru, plastu či textilu, ale pokud se jedná o menší kolekce dárků, zejména o tailor made dárky, jediné kritérium “nejlevnější” určitě neobstojí.

Na přání procurementu

Hmotnější předměty, jako jsou například dárkové sady, je nutné vybírat pečlivěji. Klient si na přání procurementu často objedná právě tu nejlevnější sadu, protože sáhne po křídovém katalogu s profesionálně nafocenými a naaranžovanými komplety, kde přece všechny typy vypadají tak exkluzivně… A pak se nestačí divit.

Když dva dělají totéž…

Dárkové sady převážené v kontejneru, které za sebou mají dlouhou cestu přes oceán, doputují přes mezisklad na místo určení. Klient pln očekávání rozbalí první karton a s rozčarováním zjistí, že objednanou dřevěnou krabičku vlastně tvoří nalakovaný sádrový povrch, jenž se v oblastech spojů snadno odlupuje a uvnitř se krčí obsah krabičky, nesměle vykukující z hnědých průmyslových fixací proti rozbití. Dodané zboží pak klient reklamuje z estetického důvodu, ale dodavatel argumentuje tím, že sada přece obsahuje vše, co uvedený obrázek zobrazoval, a kvůli ochraně při složité přepravě je předmět takto standardně zajištěn. Obě strany tak přicházejí do nepříjemné konfrontace a situace se pak těžko řeší.

Důvěřuj, ale prověřuj

Z hlediska efektivity se tedy u hodnotnějších dárků jeví jistější nehledět pouze na cenu, ale hlavně na kvalitu. Zadavatelé by měli trvat na přesném vyvzorkování či dodání odpovídajícího vzorku, aby k podobným nepříjemnostem později nedocházelo. Klient většinou objednává reklamní a dárkové předměty od stolu na základě výběru z katalogu, bez většího časového předstihu a na nápravu pak jednoduše nezbývá čas.

Cukrovinka jako levný dárek

Do další rizikové skupiny spadají i různé cukrovinky a gurmánské sady, jež je z důvodů přísných atestů jistější realizovat u evropských dodavatelů. U tohoto segmentu můžeme říci, že cenově zajímavé podmínky nabízejí zejména polští výrobci cukrovinek. Gurmánské speciality se tradičně vyplatí pořídit ve Francii, Itálii či Španělsku, rybí speciality pak v Rusku.

Víno až v první řadě

Víno zůstává velice častým a oblíbeným celoročním dárkem, a proto ho firmy stále preferují. Kvůli neznalosti oboru však nezřídka vybírají pouze podle cenového kritéria a domnívají se, že pokud sáhnou po zahraničním vínu chilského, argentinského nebo italského původu, obdarovaný reálnou cenu vína určitě nerozpozná.

Česká vína nabízejí cenově zajímavé druhy, zejména ve specialitách typu slámového a ledového vína. Moravští vinaři kladou čím dál větší důraz na design a polygrafické zpracování viněty, na design lahví, ale i doprovodných visaček s charakteristikou vína a oblasti, odkud pochází. Druhová vína tvoří součást zmíněných gurmánských sad, které mohou tvořit chuťově zajímavé variace s různými druhy sýrů, trvanlivých mas a paštik.

Na tenkém ledě

Každý obchodník se snaží samozřejmě nakoupit co nejvýhodněji. To však neznamená nejlevněji. Nezapomeňme vždy porovnat cenu výrobku s jeho požadovanou kvalitou a zohlednit i budoucí náklady spojené například s brandingem, kompletací a distribucí. Co se zprvu jeví jako nejlevnější, nemusí být pro dobrou propagaci společnosti nejefektivnější.

Autorka je jednatelkou společnosti Dobrý dárek.


p04obr_krabicka.jpg


Detail napoví. Pohled zblízka na dřevěnou krabičku od tuzemského (nahoře) a asijského výrobce (dole) odhalí rozdíl.


 


p04obr_vino.jpg


Domácí kvalita. Gurmánské sady s tuzemským ledovým vínem.


 


p04obr_sady.jpg


Správné téma. Tematické dárkové sady v univerzálních dřevěných kazetách potěší.

×

Otto zasilatelství nabízí interaktivní nákupy

Starší článek

Příjmy z webové reklamy loni stouply na rekord

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více