Mediální expert prorokuje velký růst internetu
TITULEK13: Mediální expert prorokuje velký růst internetu
Podle vyhodnocení britského mediálního experta Johna Taylora může internet v příštích letech vykazovat největší míru růstu v reklamním průmyslu. V interview odborného časopisu Media & Marketing ředitel celosvětových zákaznických služeb Zenithmedia v Londýně řekl: “Výdaje na reklamu by měly v příštích letech růst každoročně o dvě procenta.” Více než třetina těchto výdajů směřuje do internetu, který dosud pojmul pouze 3 procenta celkového reklamního rozpočtu. Taylor prorokuje internetu velkou budoucnost, zejména když dosud ještě nevyčerpal svůj plný potenciál.
Klasická média však zatím nebudou ohrožena dynamickým rozvojem internetu, říká Taylor. “Podíl německého reklamního budgetu, který spadá na časopisy a magazíny, již delší dobu klesá. Také podíl TV reklamy dosáhl vrcholu už v roce 2005 a od té doby klesá. Očekáváme, že tento proces bude v příštích letech pomalu pokračovat. Poněvadž je ztráta tržního podílu velmi pozvolná, tato média budou ještě v blízké budoucnosti dominovat reklamnímu trhu v Německu.”
Německo potkala v letech 2001 až 2003 nejsilnější recese reklamního trhu ze všech průmyslových zemí, přičemž země se vzpamatovávala nejpomaleji. Je ale “velmi nepravděpodobné, že by se Německo brzy znovu ocitlo v recesi.”