Louskáček ’06: hodně bronzu a málo zlata
Art Directors Club rozdal po 15. Louskáčky za nejkreativnější českou reklamu. Na shortlist nominovala porota, vedená Jurajem Vaculikem, ředitelem slovenské agentury Vaculik Advertising, celkem 56 prací v pěti hlavních kategoriích, které zahrnují 21 produktových subkategorií. Celkem bylo uděleno 24 Louskáčků: dva zlaté, šest stříbrných a šestnáct bronzových. Nejvíce nominací (9) v Louskáčky proměnily agentury Leo Burnett Advertising (1 stříbro, 3x bronz) a Kaspen (zlato, stříbro, bronz). Agentura Young & Rubicam uspěla z 6 nominací ve čtyřech případech (stříbro a 3x bronz). Vodafone Czech Republic coby jediný zadavatel mezi přihlašovateli si z Karlína odvezl cenu Klient roku (loni Kentoya) a dále bronz za vánoční TV spot “Falešní sobi”, na němž spolupracoval s agenturou Farm, a stříbrného Louskáčka v kategorii Kampaň. Dva Louskáčky do sbírky si zařadí agentura McCann- -Erickson. Po jedné ceně pak mají agentury: Mark/BBDO, Malá agentura, Euro RSCG, Wunderman, Thamesdown, grafické studio Mowshe (zlato), WMC/Grey, 6promotion a Proximity Prague. Porota se na místo Grand prix za mimořádný počin v reklamě rozhodla udělit zvláštní cenu Poslanecké sněmovně ČR coby “nejreprezentativnější marketingové značce” v českých médiích za uplynulý rok, čemuž poslanci mohou vděčit, mimo “své schopnosti”, spotu Ivana Zachariáše a grafického studia Mowshe. Zlatý ohníček za přínos české reklamě udělila porota kreativní ředitelce Leo Burnett Advertising Věře Česenkové, toho času na mateřské dovolené. Úplný seznam vítězů na www.adc-czech.cz.
zlatí Bobíkovy konce od Kaspenu a spící M. Ransdorf ve spotu Sněmovna studia Mowshe.