Když to už člověk nečeká

26. 3. 2007 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

02obr_Koppl_Dan_cb.jpg


Nejčastěji se věci dějí, aniž by to člověk nějak dopředu plánoval. A stejně tak to bylo minulý týden, kdy jsem z ničeho nic dostal echo, ať „mažu“ do Lipska na knižní veletrh, protože se tam bude mluvit o moderní grafice časopisů. Upřímně řečeno, moc důvěry v podobné seance nemám, ale tentokrát jsem udělal výjimku. A to hlavně proto, že tam měl být představený i nový grafický koncept časopisu Time. Pro ty z vás, kdo tuto změnu ještě neviděli, doporučuji stránky www.bodzlomu.cz anebo jakékoliv stánky se zahraničním tiskem, kde tento magazín koupíte. Každopádně změna je to zásadní a pozornost by jí neměli věnovat jen vydavatelé, ale i komunikační agentury a zadavatelé. Snoubí se v ní totiž kompletně veškeré poznání o fungování moderního layoutu a práce spotřebitelů s informacemi.


Cesta na veletrh do Lipska byla výborná ale i z jiného důvodu. Mezi knižními vydavateli se totiž na ploše netísnili, ale doslova jí vévodili vydavatelé novin a časopisů. Ti neprezentovali již jen své novinové, časopisecké, televizní, rozhlasové a internetové projekty, ale nově i knižní a audio řady, které se dříve nazývaly stručně – příbaly. Jsem si samozřejmě vědom toho, že snahou vydavatelů na podobném veletrhu asi nemůže být ukazovat paperbacková vydání Victora Huga nebo Friedricha Schillera s upoutávkou klasiky za deset minut. Ale to, co zde vydavatelé ukazovali, byly ve skutečnosti dotažené koncepty vydavatelských domů, které již za pozornost stály. Bylo pro mě překvapením, jakou péči například věnují vydavatelé podcastingu. Zatímco ještě loni na podzim většinu podobných aktivit zajišťovalo jedno „umolousané“ rozhlasové studio, dnes se při čtení článků a reportáží střídají třeba slavné osobnosti, lidé z oboru. Bez zajímavosti také nebyl projekt podcastu pro odborný lékařský magazín, jehož přípravu, distribuci a načtení sponzoroval jeden z distributorů léků. Za pozornost v tomto kontextu stála i podpora distribuce tohoto formátu.


Když jsem na začátku psal, že věci se dějí jaksi samovolně, jsem měl na mysli především fakt, že tento týden začíná v Praze výstava s názvem Reklama a Polygraf. Výstava, jejíž nedílnou součástí byly ještě před pár lety i stánky médií a reklamních agentur. Postupem času se formát této výstavy posunul možná více k výrobě reklamy, nicméně je škoda, že česká média nemají žádné podobné setkání a jednotné místo, kde by je bylo možné vidět (tak trochu) v nedbalkách. Jakkoliv by se totiž mohlo zdát, že všechny stánky médií nabízely to samé, ve skutečnosti to tak vůbec nebylo. Ba právě naopak, a většinou stačilo opravdu jen velmi málo otázek, aby člověk zjistil, na čem je.



šéfredaktor

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.