Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Když to už člověk nečeká

Redakce MAM26. 3. 2007

02obr_Koppl_Dan_cb.jpg


Nejčastěji se věci dějí, aniž by to člověk nějak dopředu plánoval. A stejně tak to bylo minulý týden, kdy jsem z ničeho nic dostal echo, ať “mažu” do Lipska na knižní veletrh, protože se tam bude mluvit o moderní grafice časopisů. Upřímně řečeno, moc důvěry v podobné seance nemám, ale tentokrát jsem udělal výjimku. A to hlavně proto, že tam měl být představený i nový grafický koncept časopisu Time. Pro ty z vás, kdo tuto změnu ještě neviděli, doporučuji stránky www.bodzlomu.cz anebo jakékoliv stánky se zahraničním tiskem, kde tento magazín koupíte. Každopádně změna je to zásadní a pozornost by jí neměli věnovat jen vydavatelé, ale i komunikační agentury a zadavatelé. Snoubí se v ní totiž kompletně veškeré poznání o fungování moderního layoutu a práce spotřebitelů s informacemi.


Cesta na veletrh do Lipska byla výborná ale i z jiného důvodu. Mezi knižními vydavateli se totiž na ploše netísnili, ale doslova jí vévodili vydavatelé novin a časopisů. Ti neprezentovali již jen své novinové, časopisecké, televizní, rozhlasové a internetové projekty, ale nově i knižní a audio řady, které se dříve nazývaly stručně – příbaly. Jsem si samozřejmě vědom toho, že snahou vydavatelů na podobném veletrhu asi nemůže být ukazovat paperbacková vydání Victora Huga nebo Friedricha Schillera s upoutávkou klasiky za deset minut. Ale to, co zde vydavatelé ukazovali, byly ve skutečnosti dotažené koncepty vydavatelských domů, které již za pozornost stály. Bylo pro mě překvapením, jakou péči například věnují vydavatelé podcastingu. Zatímco ještě loni na podzim většinu podobných aktivit zajišťovalo jedno “umolousané” rozhlasové studio, dnes se při čtení článků a reportáží střídají třeba slavné osobnosti, lidé z oboru. Bez zajímavosti také nebyl projekt podcastu pro odborný lékařský magazín, jehož přípravu, distribuci a načtení sponzoroval jeden z distributorů léků. Za pozornost v tomto kontextu stála i podpora distribuce tohoto formátu.


Když jsem na začátku psal, že věci se dějí jaksi samovolně, jsem měl na mysli především fakt, že tento týden začíná v Praze výstava s názvem Reklama a Polygraf. Výstava, jejíž nedílnou součástí byly ještě před pár lety i stánky médií a reklamních agentur. Postupem času se formát této výstavy posunul možná více k výrobě reklamy, nicméně je škoda, že česká média nemají žádné podobné setkání a jednotné místo, kde by je bylo možné vidět (tak trochu) v nedbalkách. Jakkoliv by se totiž mohlo zdát, že všechny stánky médií nabízely to samé, ve skutečnosti to tak vůbec nebylo. Ba právě naopak, a většinou stačilo opravdu jen velmi málo otázek, aby člověk zjistil, na čem je.



šéfredaktor

×

ÚOHS snížil pokutu za kartel Billy a Meinla

Starší článek

Podíly ČT1 v únoru byly nejvyšší za posledních 14 měsíců

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více