Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Jaký je zájem o levné dárkové předměty?

Redakce MAM12. 3. 2007


Zadavatelé

1. Jak se vyvíjí zájem zadavatelů o nejlevnější reklamní a dárkové předměty?

2. Je nejnižší cena vždy “zárukou” nejnižší kvality?


p17obr_Karel_Smrz.jpgKarel Smrž

senior specialist

Merchandising & Retail Design, Vodafone

1. Hlavním důvodem jsou samozřejmě náklady a vysoký počet předmětů, které potřebujeme. Nejčastěji se jedná o drobné dárky do retailu pro zákazníky, např. propisovací tužky, přívěšky, šňůrky na mobilní telefony, cukrovinky, samolepky apod. V tu chvíli se jedná o desetitisícové počty kusů.

2. Celkové hodnocení záleží na dané situaci. Pokud se rozhodneme dělat tradiční předměty, tak ano. Je pravdou, že naše požadavky mohou některým agenturám připadat příliš náročné. Nejčastěji z důvodu krátké lhůty na výrobu. Pokud ale chcete levný originální dárek, musíte si ho nechat navrhnout a vyrobit na míru. V tomto ohledu se jako nejvhodnější oblast pro výrobu jeví Asie, avšak dodací lhůty z těchto zemí mohou trvat i několik měsíců.

p17obr_svobodova.jpgLenka Svobodová

tisková mluvčí

Benzina a. s.

1. Cenově dostupnější reklamní předměty využívají v naší společnosti převážně obchodní zástupci při svých prezentacích. Konkrétně jsou to např. standardní propisovací tužky, škrabky na zamrzlá okna, aromatické visačky do auta, lanyardy, malé kalkulačky, stále oblíbené hrnky, přívěsky na klíče…

2. Nabídku považujeme za dostatečnou, agentury nám vycházejí vstříc jak při tématickém výběru, tak při aplikaci brandu. Tyto drobné dárky také využíváme při jednorázových promoakcích na čerpacích stanicích či jako odměny do různých soutěží, pořádaných našimi obchodními partnery. Pro tyto účely máme ještě další předměty, ale již za vyšší cenu. Současně využíváme reklamní předměty ve svých zákaznických programech, které považujeme za důležitou formu podpory prodeje.

p17obr_zdilna.jpgStanislav Zdílna

marketing & PR

TV Óčko

1. Hudební televize Óčko aktuálně nevyužívá klasických reklamních a dárkových předmětů. Pro reklamní účely využíváme zejména hudební nosiče interpretů, jejichž alba Óčko mediálně podporuje. Poněkud dražším dárkem je pak DVD kompilace aktuálních videoklipů – CZ & SK HITY (pojmenovaná podle jednoho z nejúspěšnějších pořadů Óčka), kterou realizujeme jedenkrát ročně ve spolupráci se společností Universal. Tato je určena nejen jako dárkový předmět, ale diváci si ji mohou rovněž zakoupit v běžné obchodní síti. V letošním roce budeme premiérově realizovat také energy drink v barvách Óčka. Tento však nebude určen k volnému prodeji, a věříme, že bude mezi naší cílovou skupinou velmi žádaný.

2. Dárkových předmětů je na trhu dostatek a vybrat si by nebyl zas tak velký problém. I když… Musím přiznat, že už rok se marně snažíme na trhu najít dodavatele dětského kaleidoskopu. Pokud je nějaká společnost tento produkt schopna nabídnout, ať mě neváhá kontaktovat. Rád náš požadavek vyspecifikuji.

p17obr_zuskova.jpgRadka Zusková

marketing specialist

GM SE

1. V průběhu roku objednáváme dle probíhajících aktivit nejrůznější reklamní a dárkové předměty. Je složité říci, které jsou nejlevnější, neboť toto se liší v závislosti na komunikovaném/podporovaném vozu a také v závislosti na charakteru akce. Extrémem jsou pochopitelně masově navštěvované akce = autosalony, kde jsou propagační předměty opravdu korunovými či dokonce halířovými položkami (přepočteno na jednotku) – balónky, igelitové tašky, tužky atp.

2. Ano.



Dodavatelé

1. Jak se vyvíjí zájem zadavatelů o nejlevnější reklamní a dárkové předměty?

2. Je nejnižší cena vždy “zárukou” nejnižší kvality?


Lubica Kukučová

manager pro strategické řízení a rozvoj

Adler Czech

1. Obecně lze říct, že v případě reklamního textilu zájem o nejlevnější produkty klesá. Naopak, největší meziroční růst zaznamenaly produkty ze střední cenové kategorie. Záleží ale také na koncovém zákazníkovi – čím je firma větší, tím více je ochotna nakupovat kvalitnější, a tedy i dražší produkty.

2. Již první odpověď trochu napověděla. Na trhu s reklam-ním textilem v podstatě platí, že nízká cena trička znamená nízkou kvalitu – tričko je příliš tenké, nedrží tvar, po vyprání ztrácí barvu a podobně.

p17obr_Slancova.jpgIvana Slancová

zástupkyně obchodního ředitele

Reda

1. V případě, že si zákazník zvolí reklamní a dárkové předměty, které mají za cíl “pouze” dostat do povědomí veřejnosti jméno společnosti či název nějakého propagovaného produktu, požaduje zákazník spíše levnější reklamní a dárkové předměty ve větších množstvích. Tyto předměty se potom rozdávají např. na větších firemních akcích či na různých veletrzích a výstavách. V případě, že se zákazník snaží zaujmout či obdarovat své klienty kvalitními reklamními předměty, vybírá si předměty s vysokou užitnou hodnotou, a tedy i dražší.

2. Mluvíme-li o reklamních a dárkových předmětech (3D reklamě), ne vždy platí, že nejnižší cena musí být vždy “zárukou” nejnižší kvality. Záleží na tom, jakého dodavatele si společnost najde. Je zapotřebí podotknout, že zboží z Asie je většinou levnější než např. z Evropy. Naše společnost má z tohoto důvodu zřízenu pobočku v Číně, která se mimo jiné věnuje také kontrole kvality vybraných a nakoupených reklamních a dárkových předmětů.


p18obr_Pavel-Polok.jpgPavel Polok

předseda představenstva

Kenwex

1. Mohu-li soudit podle našich zkušeností, pak zájem o tyto reklamní předměty roste, ale nesmíte nabízet “šunt”.

2. Viz výše. Nevím, jak je to obecně, ale my registrujeme zájem o prvotřídní kvalitu, které odpovídá cena. Předmět je relativně levný, ale kvalita je bez kompromisů. Naučil jsem se dokonce odmítnout zakázku, ve které bychom byli tlačeni do něčeho, za co bychom se mohli stydět.



p18obr_Halamova.jpgAndrea Halamová

jednatelka

Dobrý dárek, člen skupiny 1. pozitivní

1. Z mého pohledu zájem určitě stoupá. Hlavně v oblasti produktů pro děti (spotřebitelských soutěží, příbalů a věrnostních programů), protože sama mám zkušenost s dcerou, která si vybírá jogurty a cornflakes podle toho, kde je avízované nějaké překvapení. V tomto segmentu tedy jednoznačně 3D funguje a často se jedná o skládačky, samolepky či tetování s minimální finanční náročností. Pro koupi je důležitá hlavně kreativa, neboť jde o momentální nalákání, zvědavost a následné překvapení drobností, která za chvíli končí v koši. Stejně může fungovat i zdarma přibalený prezent k výrobku, zejména pro seniory.

2. Myslím si, že tato rovnice nemusí platit, pokud je zajištěná profesionální produkce. Někdy ale klient opravdu rozdává věc, která firmě spíše škodí, než pomáhá – po kreativní či estetické stránce. V těchto případech se možná řídí heslem “Darovanému koni na zuby nehleď”.



p18obr_simunkova.jpgPavla Šimůnková

asistentka nákupu

iMi Partner

1. Co se týká objemu prodeje, již tradičně se mezi tzv. “bestsellery” řadí nejrůznější plastová kuličková pera. Jejich pořizovací cena je velmi nízká a užitná hodnota vysoká. Poptávka klientů ale čím dál tím víc směřuje od levných rozdávacích předmětů k předmětům luxusním a značkovým. Do popředí se tak dostávají sady pro milovníky vín, značkové nože a outdoorové předměty či soupravy společenských her. Zájem zadavatelů se také čím dál tím více stáčí k “tailor made výrobkům”. Na rozdíl od katalogových položek poskytují zadavateli jedinečnou možnost se odlišit. Mezi nejžádanější “tailor made výrobky” patří aromatické visačky, papírové ubrousky, šňůrky na krk, tepelné polštářky a cukrovinky.

2. Cenu ovlivňují náklady, konkurence, nabídka a poptávka po zboží a v neposlední řadě značka. Cenu výrobku mohou také do značné míry ovlivnit cenové srážky a slevy. Snižování ceny cestou snižování kvality je možné řešení, ale ne správné. Lidé chtějí kvalitní reklamní a dárkové předměty za dobré ceny. Nejlepší cesta, jak jim takové předměty nabídnout, je nakupovat je ve větším množství, čímž se cena razantně snižuje. Cena působila tradičně jako rozhodující faktor při výběru zboží zákazníkem,ale v posledních letech značně stoupl význam i ostatních faktorů, jakými jsou například poskytované služby nebo zkušenost s agenturou.


p18obr_Kreslová.jpgMichaela Krešlová

jednatelka

Targo Promotion Praha

1. Trh zadavatelů je stále náročnější, což sice říkáme každý rok, ale ono se to stále stupňuje. Je všeobecný hlad po novinkách – tedy po možnosti odlišení se.

2. To samozřejmě ani zdaleka neplatí. I v Číně dnes platí jisté výhody z dlouhodobých vztahů a pak určité zvýhodněné ceny, takže u trvalých dodavatelů dosahujeme zajímavé ceny i při vysoké kvalitě výrobků.



 


p18obr_Rychtarik.jpgJan Rychtařík

ředitel

Originální

1. Zájem klientů o levné reklamní předměty vždy byl a bude. V každé společnosti je zapotřebí mít reklamní předměty pro různé příležitosti. Asi je nepravděpodobné, že by firma rozdávala 3D předmět určený pro VIP klienta na veletrhu jako giveaway dárek. Ale v tuto chvíli se může pohled lišit. Je klient, který za cenu toho, že má reklamní tužku za 3 Kč, rozdává tužku křivou, velmi těžko brandovatelnou, nepíšící a poté jeho jménu dělající špatnou reklamu. Na druhé stra-ně je klient, který dbá na kvalitu svých reklamních předmětů. Tedy ani jako své “nejlevnější” reklamní předměty nemá ty úplně nejlevnější…

2. Na 100 % to tvrdit nemohu, ale v oboru 3DR bych řekl, že tomu tak bývá.


p18obr_zacek.jpgLuboš Žáček

marketing & product manager

Blue Arrow International

1. Vzhledem k široké paletě reklamních a dárkových předmětů, které jsme dnes schopni našim klientům nabídnout, zájem o levné dárky poměrně jednoznačně registrujeme. Levné dárkové předměty se hojně využívají jako příbaly de facto k celému průřezu rychloobrátkového zboží či například k časopisům. Jde o cenové kategorie 5-10 Kč/ks, kde již lze připravit poměrně zajímavé produkty se slušnou vnímanou hodnotou. Samozřejmě se bavíme o minimálně desetitisícových nákladech.

2. Domnívám se, že toto tvrzení již dávno neplatí. Díky našim dlouhodobým asijským vazbám a pokročilému systému vyhledávání dokážeme vyrobit velmi levné reklamní či dárkové předměty, které následně procházejí přísnou výstupní kontrolou. Zboží kontrolujeme, co se týká kvality a množství, a samozřejmě veškeré produkty, u kterých to zákonná úprava vyžaduje, certifikujeme v relevantních zkušebních ústavech.


p18obr_LiborDanek.jpgLibor Daněk

ředitel

DG TIP

1. Zájem je setrvale stejný, nevnímáme žádný extrém směrem k jejich potlačení či naopak preferování. Stále existují a budou existovat situace, kdy je nejnižší cena, často provázaná s vysokým množstvím, tím nejvhodnějším řešením. Zřejmě nechybí dostatek vděčných příjemců i těch nejlevnějších maličkostí.

2. Většinou to tak bývá, i když očekávání klientů a nároky na záruku tomu neodpovídají. Ale ne vždy platí tato úměra automaticky, vždy záleží i na druhu zboží či služeb. Nejlevnější rádio, triko či deštník se těžko mohou měřit s propracovanějšími modely, se značkovým perem bývá psaní příjemnější než s nejlacinější propiskou. Jindy ale docílíme nižších cen pomocí tlaku na náklady či vyšší produktivitou práce, aniž bychom kvalitu jakkoliv šidili – například v tisku, kde přes ceny srovnatelně nižší oproti zahraniční konkurenci používáme nejmodernější strojové vybavení a i s jeho pomocí docilujeme vysokou kvalitu za nízkou cenu.


p18obr_JiriDlouhyGoodSummer.jpgJiří Dlouhý

key account manager

Good Summer Czech

1. Zadavatelé, kteří hledají dárkový předmět na poli CD a DVD, chtějí využít právě výrazný rozdíl mezi cenou pořizovací a cenou vnímanou obdarovaným. Lze proto konstatovat, že zájem o content z tohoto segmentu výrazně roste.

2. V našem segmentu tomu tak rozhodně není. Vše je závislé na schopnostech a dobré orientaci na trhu s contentem.

×

Otto zasilatelství nabízí interaktivní nákupy

Starší článek

Příjmy z webové reklamy loni stouply na rekord

Novější článek

Podobné zprávy

Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Média

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více