Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Hoříme pro vás!

Redakce MAM12. 3. 2007




Oheň doprovází člověka odnepaměti a stal se symbolem jeho přežití. Zdánlivě mrtvá, barevná hlavička zápalky v sobě jako relativně mladý vynález skrývá obrovské množství energie a světla, uvolňujícího se v okamžiku škrtnutí. Plápolající plamen nepřestává člověka fascinovat a zároveň v něm vzbuzuje patřičný respekt. Fenomén, který je možno výborně vy-užít pro reklamní účely.

I přes tyto argumenty se stále setkávám při prodeji reklamních zápalek s větou: “My nepodporujeme kouření!” Toto tvrzení jednoduše vyřeší rozhodnutí, nad kterým by musel potenciální klient přemýšlet. Zápalky jako reklamní předmět prostě odmítne. U nás velice mladý reklamní předmět bohužel vstoupil na trh v době, kdy na celém světě zuří boj s tabákem, a tím je částečně diskvalifikován. Existují však země, ve kterých zápalka není automaticky spojována s cigaretou, a považuje se tedy za legitimní marketingový nástroj pro masové využití. Výborným trhem pro reklamní zápalky, kde mají více než třicetiletou tradici, je v první řadě Německo. Zápalky vyvážíme ještě úspěšně do Izraele, přes Řecko a Španělsko až do USA. (Všimli jste si ostatně někdy toho, že v amerických filmech hrají reklamní zápalky často velmi důležitou roli? Právě na nich je často poznamenáno telefonní číslo, jež detektiva dovede bezpečně k vrahovi.) Velice často vyrábíme zápalky pro německé lékaře, a dokonce farmaceutické firmy, což je u nás v Česku něco nepředstavitelného.

I kuřák je zákazník

Nelze však zakrývat, že reklamní zápalky budou využívat v převážné míře právě kuřáci. Průměrné procento kuřáků v Evropské unii je 34 %. Tradičně nejvíce kouří obyvatelé jižních a východních zemí EU. Našich 26 % kuřáků je lepší průměr v Evropské unii, ale toto procento je počítáno až od 18 let výše, takže není zcela přesné. Myslím, že člověk, který kouří, také jezdí autem, využívá služeb bank a možná má také touhu přestat kouřit. Právě přes reklamní zápalky je možné oslovit jeho a celou nezanedbatelnou skupinu kuřáků naprosto cíleně. Kromě kuřáků mohou reklamní zápalky využít i lidé, kteří zapalují svíčky, krby, grilují, chodí do přírody… Příkladů bych nalezl bezpočet. Pokud vezmeme v úvahu, že k dnešnímu dni máme v naší základní nabídce asi 80 typů reklamních zápalek, tak je to hlavně proto, aby mohly být jednotlivé typy zacíleny naprosto přesně na konkrétní skupinu našich klientů. Pokud někomu nestačí výše zmiňovaná šíře naší nabídky, pak velice rád používám příměr, že “pokud bude mít klient zájem a zaplatí, vymyslíme mu třeba zápalky s vodotryskem.”

Kde opravdu nemají reklamní zápalky své místo? U dětí. Zápalky nepatří do rukou dětem, a to je neoddiskutovatelný fakt.

Spotřebitelské soutěže

Jsme pravděpodobně jedinou společností v Evropě (a možná i na světě), která nabízí reklamní zápalky se stíracími losy. Na základě našich technologických možností a zkušeností pomáháme svým klientům navrhnout princip spotřebitelské soutěže a následně její realizaci včetně distribuce ke konkrétním zákazníkům podle potřeb našeho klienta. Tuto možnost velice rády využívají firmy, které vyrábějí pivo či víno a podobně, ale i kdokoliv jiný. Mohu uvést dva ukázkové příklady. Společnost Remoska využila tuto možnost při své reklamní akci a byla velice spokojena. Druhým příkladem je největší maďarský distributor plynu Primagas. Ten se na nás obrátil s poměrně nezvyklou prosbou, kdy zadání znělo: “V Maďarsku nemůžeme z legislativních důvodů využít stírací losy, ale chceme realizovat spotřebitelskou soutěž.” Tento problém jsme vyřešili jakousi perforovanou papírovou kapsou, ve které byla ukryta cena pro soutěžícího. Ačkoliv vyrobit takové zápalky bylo technologicky mimořádně náročné, vše se podařilo a tato zakázka byla realizována v nákladu 600 000 kusů.

Podle našich zkušeností nevyhodí prakticky nikdo krabičku, pokud v ní zůstává ještě alespoň jedna zápalka. Průměrný počet reklamních zápalek v krabičce nebo ve složce je 20 kusů. 20 x 600 000 kusů je 12 000 000 momentů připomenutí vaší značky v rukou vašeho klienta. To už stojí za zamyšlení.

Technologie

Reklamní zápalky jsou svým způsobem naprosto atypickým reklamním předmětem. Zatímco u většiny reklamních předmětů musíte “pouze” vymyslet grafiku a tu pak aplikovat na dané místo reklamního předmětu, zápalky jsou technologicky mnohem náročnější. Jejich výrobu lze rozdělit na dva základní technologické kroky: výroba zápalky samotné (dřívko s hlavičkou) a výroba nosiče reklamy (zpravidla kartónový obal s plochou pro škrtátko). Tyto dva komponenty patří neoddělitelně k sobě a dohromady tvoří něco, čemu se dá říkat “zápalky” nebo “reklamní zápalky”. S ohledem na technologickou náročnost výrobního procesu je v dnešní době v Evropě minimum regulérních producentů zápalek. Pominu-li složitost výroby zápalky samotné, pak pro zasvěcené osoby v oblasti polygrafie jen upozorním na dva podstatné kroky výroby reklamního obalu. První je perfektní ofsetový tisk obalu a následné nanesení parciálního UV laku. Parciálního proto, že místo pro škrtátko musí být schopno přijmout hmotu škrtátka, které se ředí vodou, 55 % složek škrtací masy tvoří červený fosfor a další prvky, jako jsou pojidla, drcené sklo atd. Masa, která se nesnáší s mastnotou (tiskovou barvou).

Autor je předsedou představenstva společnosti Kenwex.


p08obr_Polok_sirky_2_krbove.jpg


KRBOVÉ ZÁPALKY. Specialita, ručně vyráběná pro naprosto specifickou skupinu klientů.


 


p08obr_Polok_sirky_1_nejmen.jpg


 


p08obr_Polok_sirky_4.jpg


NEJMENŠĺ ZÁPAlKY NA SVĚTĚ. Nesmysl, který okouzlí především ženy.

×

Otto zasilatelství nabízí interaktivní nákupy

Starší článek

Příjmy z webové reklamy loni stouply na rekord

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více