Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Hlavně musíme vysvětlovat

Redakce MAM12. 3. 2007


Jak je český trh se zahradní technikou rozdělený?

Náš trh s motorovou zahradní technikou je rozdělen na čtyři základní hlavní segmenty. První a největší je tzv. hobby segment, který představuje především levné produkty a komunikuje pomocí ceny a “dárků” pro zákazníky v podobě slev nebo něčeho zdarma. V tomto segmentu je nejvýznamnější firmou Mountfield a produktovou kategorií sekačka na trávu. Druhým segmentem je lesní technika, kde jsou hlavními produktovými kategoriemi motorová pila a křovinořez a dominují zde firmy Husqvarna a Stihl. Třetím segmentem jsou čtyřtaktní křovinořezy a kvalitní sekačky pro dlouhodobé použití. Zde vede značka Honda. Čtvrtým segmentem jsou pak malotraktory a rotavátory. Zde je hlavním hráčem značka Vari s motory Honda. Každý z těchto hráčů se soustředí primárně na svůj segment, ale zasahuje i do těch ostatních.

Jak se vyvíjí tento segment z hlediska produktových kategorií?

Některé segmenty začínají být nasyceny, příkladem je sekačka. To se projevuje tím, že lidé sekačky už většinou jen obměňují, s čímž souvisí to, že při jejich výběru odpadají produkty, které se neosvědčily. Elektrické sekačky stagnují dlouhodobě, přestávají se prodávat nejlevnější benzinové bez pojezdu a v počtu prodaných kusů je nahrazují ty s pojezdem. Novým trendem jsou pak sekačky s regulací rychlosti pojezdu a nejnověji i se zatáčecími kolečky. A trh se dále doplňuje o nové kategorie, jako jsou třeba křovinořezy, plotostřihy, fukary… Úžasný tržní segment jsou dnes třeba štípačky na dřevo, protože lidé více topí dřevem. Pro zahrádky s okrasnými záhony jsou pak novou kategorií rotavátory.

Na čem stojí vaše komunikace se zákazníky?

Mámě několik stupňů reklamy. V současnosti máme třeba venkovní reklamu na mostech přes všechny čtyřproudové silnice v ČR, kterých je dvacet čtyři. Dále jsou důležité naváděcí systémy k našim prodejcům, které na tuto reklamu na mostech navazují. Velice důležitým prostředkem komunikace se zákazníkem je katalog, jehož prostřednictvím mu máme možnost detailně vysvětlit výhody našich produktů ve srovnání s produkty z nižších cenových a tím pádem i kvalitativních segmentů. Důležité jsou také naše webové stránky, které zaznamenávají denně průměrně šest tisíc návštěvníků. To ukazuje, že u nás nakupuje většinou střední a vyšší třída lidí a k hledání vhodného produktu využívají primárně internet.

Jaké je rozdělení prodejů mezi distribučními kanály?

Záleží na tom, kam zařadíme Mountfield. Pokud na něj nahlížíme jako na hobby market, tak podíl hobby marketů bude kolem 60 až 70 procent. Když ho zařadíme mezi specialisty, kam se řadí on sám, tak se to otočí. Mountfield má nějaké procento střední, tzv. farmářské třídy.

Jak je to se sezónností? Existuje pro obchod jen jaro a podzim?

Zahradní technika se dělí na jarní, podzimní a zimní, protože tam patří třeba sněžné frézy. Jaro tvoří zhruba 60 procent obratu, podzim pak zbylých 40 procent. Obecně nejméně se prodá v zimě a v létě. Ale třeba naše značka Vari má v srpnu velmi silnou reklamu na mulčovače a sekačky vysoké trávy.

Mountfield dává do reklamy kolem 10 procent obratu, u ostatních hráčů na trhu je to však mnohem menší podíl.

Mountfield musí do reklamy investovat několikanásobně více, protože oslovuje jiný segment a komunikuje jiné kategorie. Model Mounfieldu je ovlivnit zákazníky dárky, což ostatní firmy nedělají, protože prodávají své značky. Mountfield si nechává produkty vyrobit pod svou značkou u svých partnerů.


13obr_Honda_0275.jpg



především efektivně. Komunikace ve středním a nejvyšším segmentu není o ceně a masivní reklamě. Zde funguje péče o klienty.

×

Otto zasilatelství nabízí interaktivní nákupy

Starší článek

Příjmy z webové reklamy loni stouply na rekord

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více