Fotbal proti sázkovému monopolu

5. 3. 2007 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

TITULEK13: Fotbal proti sázkovému monopolu

Nový náboj možná čeká diskusi na trhu sportovního sázení v Německu. Boj se státním monopolem a za liberalizaci prostředí pro privátní nabídku podpoří mocní fotbaloví hráči, fotbalový svaz Deutsche Fuβball-Bund (DFB) a fotbalová liga Deutsche Fuβball Liga (DFL), které nevyloučily v této věci ani možnost podání ústavní stížnosti. Podle právního posudku, jež si obě fotbalové organizace nechaly vypracovat, je současný sázkový monopol v rozporu se základními právy i s právem EU. Postiženi jsou údajně jak provozovatelé sázkových kanceláří stojící mimo monopol, tak i organizátoři sportovních podniků a kluby. Zkrátka přicházejí i média, jimž uniká značná část příjmů z reklamy, kterou by přinesl liberalizovaný trh. Státní smlouva, kterou v této otázce iniciovalo patnáct spolkových zemí, je podle právního experta fotbalových subjektů Rupert Scholze z ústavněprávního hlediska neplatná a politicky nezodpovědná. Opatření má začít platit začátkem roku 2008 a počítá s určitou přechodnou dobou omezující aktivity soukromých sázkových provozovatelů. Scholz se přiklání k tzv. duálnímu systému a od ústavního soudu žádá zajištění dohledu nad celou oblastí. Pořádek v celé záležitosti zřejmě leží také na srdci olympijského výboru Deutsche Olympische Sportbund (DOSB), který hodlá zadat studii realizovatelnosti duálního systému za účelem vymezení sportovních sázek a sázkových her.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.