Čeká Railreklam svatba?
S oprášením konceptu před časem pozastaveného výběru strategického partnera pro dceřinou společnost Railreklam přišly České dráhy (ČD). Vyplývá to z nedávného zasedání představenstva ČD, které doporučilo vést příslušná jednání se společností Tardus. Tu podle obchodního rejstříku vlastní rovným dílem firmy Chrisi Praga a Grand Princ. Vstup by se měl realizovat formou navýšení základního kapitálu, jenž v současnosti činí 13,5 milionu korun. Strategický partner podle představ ČD získá v RR 49% podíl, majoritu si chtějí ponechat dráhy. Od založení Railreklam v roce 1991 byla po deset let polovičním majitelem společnost Österreichisches Verkehrsbüro. Od roku 2001 drží 100% podíl České dráhy. O možném přenechání minority v RR uvažovaly ČD už před více než dvěma lety. Podle rozhodnutí představenstva a dozorčí rady ČD z listopadu 2004 měl investor vzejít z výběrového řízení během jednoho roku (viz M&M 46/2004). V nabídce Railreklam je podle posledních údajů mj. 1340 billboardů, 21 bigboardů, 300 CLV, 1200 pozic na mostních plochách a lávkách, 7500 reklamních rámečků ve vozech nebo elektrické lokomotivy v barvách klienta. Další očekávání jsou spjata s postupující revitalizací vybraných nádraží.
prodej. ČD zřejmě většinový podíl v Railreklam neztratí..