Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Ven ze stínu zájmu!

Redakce MAM26. 2. 2007




Stále častěji se lidé setkávají s reklamou v lokalitách jako toalety, převlékací kabinky nebo na předmětech jako podtácky či obaly od pizzy nebo cigaret. Např. v Německu se obrat tohoto druhu médií odhadoval loni na 150 milionů eur a trend je jednoznačně stoupající. Napříště se očekává jak další invence ve světě jednoduchých statických prvků, tak i průnik digitálních přesně cílících prvků do těchto končin out-of-home království.

Oni nás neznají

První analýzu ambientních médií měli u našich západních sousedů po ruce už na konci roku 2005. Zahrnovala 81 médií a míru jejich efektivity i povědomí u zadavatelů. Ti totiž mají, nejen v Čechách, v mnoha případech o možnostech prezentace v indooru nejasnou až mlhavou představu.

V českém prostředí se odvážnější indoorová reklama nejrychleji zabydluje především v místech nákupních aktivit nebo rozhodování o nákupech – shopping centrech, restauracích, barech, klubech či prostorách multikin. Zajímavým místem se stále jeví trafiky, byť očekávání některých provozovatelů o zájmu tabákových producentů měly před časem příliš velké oči.

Blok brání vstupu

Ve srovnání s klasickým pouličním outdoorem je ale prosazení mnohdy těžké. “Stále ještě bojujeme s určitým blokem a strnulostí vnímání u zadavatelů, kteří sice investují miliony do klasické citylightové prezentace v ulicích a MHD, ale do levnějšího indooru v nákupních, zábavních nebo sportovních centrech se nehrnou. Přitom právě zde je člověk mnohdy v dobrém rozpoložení a poměrně blízko nákupnímu rozhodnutí,” myslí si business director firmy New Vision Media David Kučera.

Na rozdíl od některých západních zemí u nás zatím indoor a ambientní média nezastupuje žádné profesní sdružení. Není sice vůbec jasné, nakolik by bylo silné např. v lobbingu. Jako platforma pro přípravu datových podkladů, šetření a statistik pro mediální agentury a přímé zadavatele by se ale možná neztratilo.


p11obr_pizza.jpg


 


p11obr_mléko.jpg



ZMÝLENÁ NEPLATĺ. V tomto nápojovém balení je překvapivě mléko, v druhém zase pizza. Přesto myšlenky kupujících míří zřejmě úplně jinam…


p11obr_lekarna.jpg


ONA A APOTÉKÁŘ. Reklamní obrazovka v lékárnách není už zdaleka jev neobvyklý. Vynalézavostí v programu má však stále čím překvapit.


p11obr_zrcadla.jpg


HRA SE ZRCADLY. Stále nevyčerpaná je studnice možností, které nabízejí instalace v hygienické části zábavních center.

×

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 8. týden 2007

Starší článek

Reklamní gigant WPP loni zvýšil zisk

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více