Míchejte nové přísady v nové formě na pečení
Při kampaních dbejme na výstižný nebo mystifikačně laděný headline, dramatizaci prostřednictvím dobře vypadající animace nebo na vtipný příběh s nečekanou pointou. Ani to ale nestačí! Zaujmout musíme také vystoupením z běžně zajetých reklamních formátů. Kreativa se přenáší z obsahu také na formu. Výsledný koktejl bude náš zákazník pít s chutí a zvědavostí. Nutností je aktivní přístup všech tří stran – zadavatele, kreativní i mediální agentury.
Jak vybírat mezi formáty? Úspěšné jsou speciální formáty, které opouštějí svůj vyhrazený bannerový prostor, tzv. iLayery. Svoji větší plochou se stávají těžko přehlédnutelné, navíc vystupujeme z prostoru určeného pro reklamu, překvapujeme, méně se omezujeme. Nezřídka se ale setkáváme i s negativními reakcemi: „co to na mě pořád vyskakuje“. Při produkci formátů mysleme na možnost reklamní sdělení jednoduše a rychle zavřít a při mediálním nasazení omezme automatické otevření na určitý počet. Dobře postavený příběh a precizně zpracovaná exekuce, moment překvapení, použití vtipu či vyvolání zvědavosti v kombinaci s dobře zvoleným formátem iLayeru na relevantním místě (portál, sekce, stránka, umístění na stránce) je silnou zbraní k námi kýženému výsledku – přitažení zákazníka do naší virtuální prodejny.
Interaktivita jako prazáklad
Interakce na najetí, kliknutí či tažení myší využívá základní princip počítače – akce uživatele, reakce počítače. Věnujme tedy pozornost tomuto základnímu principu a využívejme ho i v online reklamě. Technicky nám téměř nic nebrání připravovat bannery obsahující v sobě interaktivní prvky – přímo v banneru si můžete vypočítat hypoteční splátky, zahrát si hru, vytvořit elektronickou pohlednici nebo prohlédnout galerii. Další možnost, video bannery, jsou u nás v plenkách. Potenciál však mají obrovský – z klasické „vektorové“ animace připravované ve flashi se dostáváme na pole reálných postav a herců, přidáváme zvuk, filmové umění přenášíme do komerční sféry a servírujeme ho všem. Drama může začít! Nevěřili byste, jak spuštěné video v záplavě „klasických“ bannerů vynikne. A ta „pravá virtuální zkušenost“ s produktem může začít. Nezůstávejme však u pasivního sledování. Nejsme na filmovém webu! Přidejme opět interakci. Určujme příběh, zvolme si hrdinu a video, které chceme pustit. Zobrazme si jej ve větším formátu. Hranice jsou jen v přístupnosti portálů a samozřejmě v rozpočtech klientů.
Kouzelná slova SEO, SEM
Je moderní mluvit o optimalizaci pro vyhledávače a marketingu založeném na klíčových slovech. Každý by to chtěl mít, ne každý přesně ví, jak to funguje, a málokdo tuší, o jak silný nástroj jde. Správnou optimalizací korporátních webových stránek děláme první krok k tomu, jak za nulové mediální a poměrně nízké produkční náklady přivedeme na náš web naši „cílovku“ přirozenou cestou. Druhým krokem je výběr placených klíčových slov ve vyhledávačích. Buď platíme za zobrazení přednostního výpisu, nebo až následně za klik na náš přednostní výpis (tzv. PPC – pay per click). Je velmi důležitá vyvážená kombinace „klasické“ internetové reklamy a těchto nástrojů. Nezapomeňme ani na další kroky. Co se stane, až se můj „ptáček“ chytí a klikne na banner? Půjde na homepage korporátního webu? Nabídneme mu průměrnou nabídku? Neumožníme mu se dozvědět víc, aktivovat si službu? Špatně! Vždy dotáhněme všechny kroky do konce. Jakmile zákazníka jednou zklameme, tím hůře ho podruhé přinutíme kliknout.
project director – Digital, Euro RSCG 4D
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).