Tuzemská reklama pronikla i na letadla, nástřik koupilo O2
Do České republiky podle Mladé fronty Dnes pronikl po dlouhé době netradiční způsob reklamy, který je už ve světě běžný. Telefónica O2 si u společnosti Travel Service objednala nástřik zánovního Boeingu 737 v barvách firmy a s logem. Namísto tradičních barev dopravce tak bude Travel Service v barvách Telefóniky O2, píše deník.
“Použijeme modrou a bubliny, řekla MfD Helena Kolmannová z tiskového odboru telekomunikačního operátora.
V tuzemsku jde podle MfD po deseti letech teprve o druhý případ proměny letadla v reklamní plochu. V 90. letech takto létala Air Ostrava s kresbou Škody Felicia.
Letadlo by se podle mluvčí Travel Service Vlaďky Dufkové mělo z nástřiku vrátit během března.
Hodnotu kontraktu žádná ze stran nesdělila, ale půjde zřejmě o více než deset milionů korun. Jen samotný nástřik totiž stojí přes milion a kontrakt bude na tři roky. Letadlo nebude působit jen na české klienty, ale například i na španělské, kam bude často létat, píše MfD.
Přestříkat letadlo do reklamních barev je po Evropě zatím doménou hlavně nízkonákladových společností. Klasické aerolinie se většinou komerčnímu využití plochy svých letadel brání.
Do Prahy například občas létá airbus společnosti Germanwings v barvách operátora T-Mobile, Ryanair propaguje na svých letadlech třeba irský pivovar Kilkenny. Jiné letecké společnosti dávají reklamu aspoň do vnitřků svých strojů, například SkyEurope ji má na výklopných stolcích. “Je to cesta, jak zajistit levnější letenky,” cituje MfD mluvčího SkyEurope Jana Čamka.
Reklamy na dopravních prostředích jsou v Česku čím dál častější. Nejvíce je jich na autobusech a tramvajích v městské hromadě dopravě. Ale přibývá jich i na lokomotivách Českých drah, píše Mladá fronta Dnes. Podle mluvčího ČD Aleše Ondrůje jich je už kolem dvaceti.
Podobné zprávy
