Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Tištěná média a rádia vykazují stabilní sledovanost

Redakce MAM12. 2. 2007

Odhady čtenosti tištěných titulů jsou podle nových dat výzkumu Media projekt za období loňského druhého pololetí v zásadě konstantní a ve sledovém parametru nedochází k dramatickým výkyvům. Stále však není možné nabídnout meziroční srovnání vývoje odhadu čtenosti, a to vzhledem ke změněné metodice výzkumu. Pro zaznamenání vývojových tendencí se v komentáři opíráme o výsledky z předcházejícího Media projektu za 2. a 3. čtvrtletí 2006.
Odhady čtenosti deníků jsou stále příznivé. Alespoň jeden deník četlo ve sledovaném období 4,395 mil. čtenářů, což bylo o 79 tisíc více než v předcházejícím období. Toto mírné navýšení je způsobeno především zvýšeným odhadem čtenosti u celostátních deníků, jejichž celková čtenost dosáhla 3,565 mil. čtenářů, což je o 119 tisíc čtenářů lepší výsledek než ve 2. a 3. čtvrtletí. Zvolna stoupající nárůst čtenosti byl u celostátních deníků pozorovatelný už v minulých datech a pravděpodobně je podstatně ovlivněn rozšířením skupiny celostátních deníků o nové bulvární tituly.

Čtenost bulváru roste
Pozice jednotlivých celostátních deníků se nemění. Nejčtenější je stále Blesk, který si oproti minulým datům ještě o něco polepšil, stejně tak ale i druhá MF Dnes, a tím se náskok Blesku ani nezvýšil, ani nesnížil. Oproti předcházejícím odhadům si ze zpravodajských deníků, kterým se celkově dařilo, nejvýrazněji polepšilo Právo, jehož odhadovaná čtenost se dostala těsně pod 500 tisíc čtenářů. Zlepšený výsledek deníku se promítl i do vyššího odhadu čtenosti u suplementu Magazín Právo + TV.
Vyšší čtenost než v předcházejícím období zaznamenaly také oba mladé bulvární deníky: výrazněji Aha!, jehož čtenost je pod hranicí 300 tisíc, deník Šíp si polepšil na 146 tisíc čtenářů.

Deníky v regionech
Celkový odhad čtenosti regionálních deníků představuje 1,277 mil. čtenářů, což je o 17 tisíc méně než v předešlém období, ale tento pokles není statisticky významný. Nejčtenějším regionálním titulem je Deník ve východních Čechách.
Z krajů ČR klesla čtenost všech deníků (regionálních i celostátních) nejvíce v Kralovéhradeckém kraji, v západních Čechách, ve Zlínském kraji a na Vysočině. V Praze potvrdila pozici nejčtenějšího deníku MF Dnes.
Nová data také přinesla první údaje o čtenosti zdarma distribuovaného deníku 24 hodin. Odhadovaná čtenost představuje 156 tisíc. Konkurenční Metro čte podle Media projektu 387 tisíc čtenářů.

Rytmus života utíká
Mezi společenskými časopisy roste odhad čtenosti Rytmu života, který už atakuje hranici 1 milionu čtenářů (964 tisíc). Na čele skupiny je stále Nedělní Blesk, ale mezi čistě časopiseckými tituly se Rytmus života výrazněji odpoutal od dalších magazínů. Mezi ostatními tituly ze skupiny se potvrzují trendy z dřívějších dat: zastavuje se pokles čtenosti u bulvárních týdeníků a posilují magazíny populárně-naučné.
Mezi časopisy pro ženy zůstává na čele Blesk pro ženy a situace mezi vedoucími tituly je zde relativně neměnná.

Joy a TV Star bodují
Aktuální data Media projektu přinášejí příznivé zprávy pro některé mladší tituly. Týká se to zejména časopisu Joy, který se v datech objevuje poprvé, ale který se zařadil na druhé místo mezi časopisy životního stylu. Odhadovaná čtenost dosahuje 165 tisíc čtenářů. Vedení si zde upevnil Cosmopolitan, z nejčtenějších časopisů této skupiny si také výrazněji polepšila Marianne.
Také další z novějších titulů, TV Star (209 tisíc), se objevuje v datech poprvé a také tento magazín se vyšplhal až na druhé místo ve čtenosti hned za Týdeníkem Tele-vize. Ten si také své postavení na čele skupiny upevnil.
Nejčtenějším sportovním titulem je potom Nedělní sport s odhadovanou čteností 214 tisíc čtenářů.

Respekt poklesl
Z ekonomických titulů je stále nejčtenějším časopisem Ekonom. V kategorii zpravodajských týdeníků je to Týden, za pozornost ale stojí v aktuálních datech úbytek čtenářů Respektu (-17 tisíc).
Nejčtenějším motoristickým časopisem je stále Svět motorů, dále ale klesá čtenost magazínu Auto motor a sport, před který se dostaly AutoTip Extra a Autohit.
Mezi tituly informačních a komunikačních technologií se dostal na čelo Počítač pro každého, který v minulých datech sdílel první místo s Computerem, od něhož se ale v nových výsledcích odpoutal.

Radiožurnál s úbytkem
Impuls se opět stal nejúspěšnější rozhlasovou stanicí ve všech třech důležitých ukazatelích poté, co jej ve 2. a 3. čtvrtletí 2006 předběhla v denní poslechovosti Evropa 2. Lepší výsledky Impulsu souvisí zejména s poklesem poslechovosti Evropy 2. Nicméně daily reach se mezi třemi jednoznačnými leadery trhu (kromě Impulsu a Evropy 2 i Frekvence 1) dostal na historicky nejbližší úroveň, čemuž odpovídá rozptyl v rozmezí jen 40 tis. posluchačů. Tato rádia loni nejvíce investovala do marketingové komunikace.
Český rozhlas 1 – Radiožurnál po krátkém růstu poklesl o 44 tis. posluchačů. U rádia jako celku se dá mluvit o mírném snížení poslechovosti ve druhém pololetí 2006, a to o 97 tis. posluchačů, čemuž odpovídá celkový reach rádia v úrovni 63,9 %.

Contactu se nedařilo
U regionálních stanic došlo oproti posledním výsledkům k citelnému poklesu daily reach u Rádia Contact Liberec (-19 tis.). O 13 tis. posluchačů přišlo brněnské Kiss Hády. Ještě o něco víc, 14 tis., ztratil pražský Bonton, který je nástupcem Rádia DeeJay. K relaunchu došlo loni v březnu a první výsledky hovořily o 63 tis. posluchačích denně. Poslední data z výzkumu deklarují o 44 tis. posluchači.
Naopak lepších čísel v oblasti regionálních rádií se dočkal Český rozhlas Brno (+19 tis.) a Kiss Delta (+15 tis.)

Méně posluchačů Fajn
Stabilní průměrné poslechovosti dosahuje 12 stanic z portfolia irského podnikatele Denisa O’Briana. Většina z nich sice mírně klesla, ale díky rádiím Kiss Delta a Morava je jejich bilance +3 tis. posluchačů oproti posledním datům. Mafra Media může mít radost z růstu Expresu, ale Classic FM poklesl na pouhých 9 tis. posluchačů. Rodina rádií Hey!, které se v Čechách zaměřují na českou a slovenskou hudební produkci a na Moravě na rockovou hudbu, přišla o dva tisíce posluchačů.
Nevedlo se dobře ani rodině Fajn rádií, která ztratila v druhém pololetí oproti 2. a 3. čtvrtletí 2006 až 29 tis. denních posluchačů. Sesterská rodina rádií Hit přišla i přes celkový pokles poslechovosti soukromých regionálních rádií jen o 4 tis. posluchačů.

ARBOmedia posílila
Z pohledu mediálních zastoupení přineslo druhé pololetí posílení postavení Regie Radio Music na rozhlasovém trhu o 0,5 % a ještě o 0,1 % více i stanicím zastupovaným ARBO-media. Opačný trend se projevil u leadera trhu – Media Marketing Services, jenž klesl.

12_mm07a.jpg

12_mm07b.jpg

12_mm07c.jpg

13_mm07a.jpg

13_mm07b.jpg

13_mm07c.jpg

×

Sledovanost TV – 5.týden 2007 (29.1. – 4.2.)

Starší článek

EMI údajně chystá webový prodej hudby bez protipirátské ochrany

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více