Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Tesco opět v čele

Redakce MAM19. 2. 2007


Značka Tesco byla v lednu jednoznačně na prodejní ploše nejaktivnější. 58 různých promoakcí jí zajistilo velký náskok před ostatními. Aktivita se projevila především in-store slevovými kampaněmi. Druhou neajktivnější značkou, ale s velkým odstupem, se stala Pampers, která měla v lednu kampaně v regálech v podobě oddělovačů nebo držáků vzorků. Následovaly Schwarzkopf a Opavia.

Které kategorie byly nejvíc vidět?
Co se týká kategorií značkových výrobků obecně, jako nejaktivnější se projevila drogerie (27,8 %). Zhruba stejnou měrou byly dále podporovány kosmetika a nealkoholické nápoje. Alkoholické nápoje a cukrovinky oproti minulému období ve své promotion aktivitě mírně polevily. S ohledem na konkrétní výrobce/zadavatele byly přední příčky v jednotlivých kategoriích rozděleny takto: drogerii a kosmetice dominovaly Procter & Gamble a Henkel, nealkoholickým nápojům Coca-Cola a Karlovarské minerální vody (na přední místa se ale dostala také společnost Maspex, výrobce džusů Relax a Kubík), alkoholickým nápojů Plzeňský Prazdroj a InBev, cukrovinkám Danone-LU a Kraft Foods a tradičně nejméně aktivní kategorii mraženého zboží ovládl Unilever.

Kdo propagoval nejvíc?
Obecně nejaktivnějším výrobcem byl Procter & Gamble s 95 různými promotion akcemi na prodejní ploše. Dvojkou se stal Henkel. S výrazným odstupem pak následoval Reckitt Benckiser, Plzeňský Prazdroj, Unilever, Coca-Cola a InBev.

Nealko posiluje
Privátní značky obecně zcela nepodporovaly alkoholické nápoje a cukrovinky. Zato oproti prosinci výrazně stoupla podpora nealkoholických nápojů, drogerie a kosmetiky, ale i mraženého zboží. A to takovým způsobem, že celková podpora privátních značek byla v lednu dvakrát větší (70) než v prosinci (38). Konkrétně nealko zintenzivnilo svou podporu z 6 akcí na 22, drogerie z 6 na 18 a kosmetika ze 2 na 18.
Řetězcem s nejvyšším počtem promo akcí na prodejní ploše se stalo Tesco, které bylo zodpovědné za celou jednu třetinu všech pro akcí. Následovala Hypernova, Interspar a Globus.


16obr_graf.jpg

Ostře sledovaný in-store
Monitoring in-store aktivit Promotrack realizuje agentura Arc Worldwide pro časopis Regal každý měsíc. Sledování objemu in-store promotion se zaměřuje na nejaktivnější řetězce, výrobce, značky a privátní značky. Z výsledku výzkumu lze vyčíst jak akce samotných zadavatelů tak podporu, kterou jednotlivým výrobkům poskytují jednotliví retaileři.
Autorka je šéfredaktorkou časopisu Regal.


16obr_tesco.jpg


Slevy. Výrazně komunikované lednové slevy v in-store vynesly Tescu opět první místo v žebříčku nejaktivnějších značek. Ostatní, tradiční následovaly s velkým odstupem.


16obr_graf2.jpg


16obr_graf3.jpg


16obr_graf4.jpg


16obr_tab.jpg




×

O finále Eurovize budou usilovat Kabát, Kolář i lidé ze SuperStar

Starší článek

Tuzemská reklama pronikla i na letadla, nástřik koupilo O2

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více