Tesco opět v čele
Značka Tesco byla v lednu jednoznačně na prodejní ploše nejaktivnější. 58 různých promoakcí jí zajistilo velký náskok před ostatními. Aktivita se projevila především in-store slevovými kampaněmi. Druhou neajktivnější značkou, ale s velkým odstupem, se stala Pampers, která měla v lednu kampaně v regálech v podobě oddělovačů nebo držáků vzorků. Následovaly Schwarzkopf a Opavia.
Které kategorie byly nejvíc vidět?
Co se týká kategorií značkových výrobků obecně, jako nejaktivnější se projevila drogerie (27,8 %). Zhruba stejnou měrou byly dále podporovány kosmetika a nealkoholické nápoje. Alkoholické nápoje a cukrovinky oproti minulému období ve své promotion aktivitě mírně polevily. S ohledem na konkrétní výrobce/zadavatele byly přední příčky v jednotlivých kategoriích rozděleny takto: drogerii a kosmetice dominovaly Procter & Gamble a Henkel, nealkoholickým nápojům Coca-Cola a Karlovarské minerální vody (na přední místa se ale dostala také společnost Maspex, výrobce džusů Relax a Kubík), alkoholickým nápojů Plzeňský Prazdroj a InBev, cukrovinkám Danone-LU a Kraft Foods a tradičně nejméně aktivní kategorii mraženého zboží ovládl Unilever.
Kdo propagoval nejvíc?
Obecně nejaktivnějším výrobcem byl Procter & Gamble s 95 různými promotion akcemi na prodejní ploše. Dvojkou se stal Henkel. S výrazným odstupem pak následoval Reckitt Benckiser, Plzeňský Prazdroj, Unilever, Coca-Cola a InBev.
Nealko posiluje
Privátní značky obecně zcela nepodporovaly alkoholické nápoje a cukrovinky. Zato oproti prosinci výrazně stoupla podpora nealkoholických nápojů, drogerie a kosmetiky, ale i mraženého zboží. A to takovým způsobem, že celková podpora privátních značek byla v lednu dvakrát větší (70) než v prosinci (38). Konkrétně nealko zintenzivnilo svou podporu z 6 akcí na 22, drogerie z 6 na 18 a kosmetika ze 2 na 18.
Řetězcem s nejvyšším počtem promo akcí na prodejní ploše se stalo Tesco, které bylo zodpovědné za celou jednu třetinu všech pro akcí. Následovala Hypernova, Interspar a Globus.
Ostře sledovaný in-store
Monitoring in-store aktivit Promotrack realizuje agentura Arc Worldwide pro časopis Regal každý měsíc. Sledování objemu in-store promotion se zaměřuje na nejaktivnější řetězce, výrobce, značky a privátní značky. Z výsledku výzkumu lze vyčíst jak akce samotných zadavatelů tak podporu, kterou jednotlivým výrobkům poskytují jednotliví retaileři.
Autorka je šéfredaktorkou časopisu Regal.
Slevy. Výrazně komunikované lednové slevy v in-store vynesly Tescu opět první místo v žebříčku nejaktivnějších značek. Ostatní, tradiční následovaly s velkým odstupem.