„Odborníci“ na sport se probudili

26. 2. 2007 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

12obr_Rejman_Marek_CB.jpg
Šárka Záhrobská rozvířila hladinu rybníka sportovního marketingu zlatou medailí z MS v alpském lyžování podobně jako před pěti lety Aleš Valenta svým triumfem na ZOH v Salt Lake City. Po každém takovém úspěchu se experti na sportovní marketing rozdělí do dvou skupin. První se snaží udělat z takového úspěchu továrnu na okamžité příjmy z reklam, z jeho nositele poloboha a vzor nás všech. Druhá je spíše zdrženlivá a tvrdí, že o nic zásadního nejde a že takový úspěch velkou přidanou hodnotu pro případného sponzora nemá.

Záhrobská pro odborníky není překvapením

Ve sportu platí jedno zásadní pravidlo: štěstí přeje připraveným. Nemá smysl rozepisovat se o všech okolnostech úspěchu, každý ví, jak na tom dnešní sportovní svět je. Ale jste-li jednou mezi špičkou a dokážete se tam udržet, klobouk dolů. Záhrobská ukázala, že připravená je a že je právem mistryní světa. Pro její sponzory, kteří věřili a podporovali její kariéru, teď přišla doba sklizně. A právem se reklamní hodnota Záhrobské zvýší.

Překvapily mě názory, že je o Záhrobskou zájem až teď. Není to pravda a jen to ukazuje na naprostou nepřipravenost rádoby kompetentních lidí. Záhrobská měla a má významné sponzory. A já jim nyní gratuluji. V naší agentuře GSMA jdeme cestou hledání talentů. Je to náročné a stojí to peníze. Ale protože věříme našemu úsudku, máme výsledky. Tomáš Kraus či Nikola Sudová jsou toho důkazem. Tady bych také vypíchl teprve patnáctiletého Petra Piláta. Pracujeme s ním od jeho 10 let, dnes tohoto freestyle motokrosového jezdce zná široká česká veřejnost, měl svůj profil v zahraničních televizích a ve svých letech má smlouvy, které by mu mohl závidět leckterý sportovec v této zemi.

Rychlokvašky těm, co to neumí

Bohužel, ale možná pro nás naštěstí, je dnešním trendem spíše podpora rychlokvašek. Pochybuji ale, že tato strategie by získala podporu například u Red Bullu, Adidasu či Nike. Tam dobře ví, jakou hodnotu má dlouhodobá spolupráce s talenty. Argument, že firmy mimo oblast sportu nemohou něco tak dlouhodobého podporovat, u nás neobstojí. Společnost Nokia podpořila náš koncept vyhledávání a podpory talentů v oblasti sportu, hudby a tance pod názvem Nokia Future Heroes. Již třetím rokem podporujeme a pomáháme tvořit příští mistry světa. Jednoho mistra světa – Tomáše Krause – a jednu vicemistryni světa – Nikolu Sudovou – už ve svém týmu máme. A jejich sponzoři jsou spokojení a svou podporu jejich úsilí berou jako investici.


managing director GSMA

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.