Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

“Nastrčení mluvčí” jsou vážně na nic

Redakce MAM19. 2. 2007

12obr_Tlapak_komentar.jpgI proto mne mrzí podobně negativní zkušenosti, o jakých 1. února mluvil reportér České televize Vlastimil Weiner minulý týden v rozhovoru pro MF Dnes (nastrčení mluvčí, kteří nic nevědí a neřeknou, co reportér potřebuje).
Kompetence tiskových mluvčí – dívám-li se na to obecně – za poslední roky výrazně stoupla. Už to nejsou jen “krásné sekretářky”, upovídaní asistenti nebo naopak zarytě mlčící právníci, ale také informovaní a odborně zdatní profesionálové, kteří absolvují pravidelné tréninky, znají potřeby novinářů a jejich redakcí i právní souvislosti poskytování informací. Nepochybně se stále najdou diletanti (anebo začátečníci), kteří nemají o komunikaci ani ponětí, ve funkci jsou, jak se říkám, “z leknutí” a novináři s nimi mají těžké pořízení. Osobně jsem ale přesvědčený, že jich rychle ubývá.

Uvědomují si média svou odpovědnost?
V zájmu objektivity si ovšem do svědomí musí sáhnout také reprezentanti médií. Je až příliš časté, že referují o tématech, kterým vůbec nerozumí, přičemž se ani neobtěžují vyhledáváním dalších informací, natož aby si je pak ověřovali z více nezávislých zdrojů. Neuvědomují si snad svoji odpovědnost? Vždyť jediným nepravdivým nebo pravdu zkreslujícím článkem či reportáží mohou ne-úmyslně způsobit mnohamilionové škody, zhatit několikaletou práci desítek lidí – přes veškerou snahu kvalifikovaného mluvčího.
Nehledě na to, že novináři zřejmě dosud příliš nevzali na vědomí skutečnost, že jejich “pravomoc” k získání informace je omezena pouze na státní sféru, resp. na ty úřady, instituce a firmy, jichž se týká zákon č. 106/1999 Sb., o poskytování informací. Ostatní, většinou komerční společnosti se mohou zcela svobodně rozhodnout, jakým způsobem a zda vůbec chtějí s novináři a veřejností komunikovat. Jestliže si jako svůj “výkladní štít” zvolí člověka bez zkušeností, neinformovaného a neprofesionálního, je to pro ně jistě nelichotivá vizitka. Ale opakuji – je to jejich právo, jejich volba a ovšem – jejich ostuda.

Novináři všech oborů, spojte se!
PR Klub se jako dobrovolné profesní sdružení profesionálů pracujících v public relations nebo marketingu snaží už bezmála devět let zvyšovat odbornou úroveň nejen mluvčích, ale všech, kdo za komunikaci odpovídají. Jsme patrioti svého řemesla, proto nás zkušenosti pana Weinera s “nastrčenými” nekompetentními mluvčími upřímně mrzí. A proto, navzdory tomu, že nemáme vůči mluvčím žádnou výkonnou pravomoc, nabízíme pomocnou ruku. Setkáte-li se Vy osobně, pane Weinere, nebo kterýkoli z novinářů s neprofesionálním chováním mluvčího nebo mluvčí, prosím, informujte nás o tom ([email protected]; další kontakty na našich internetových stránkách www.prklub.cz). Pokusíme se s nimi spojit, zjistit, kde je problém, a sjednat nápravu. V zájmu nás všech.

člen výkonného výboru PR Klubu

×

O finále Eurovize budou usilovat Kabát, Kolář i lidé ze SuperStar

Starší článek

Tuzemská reklama pronikla i na letadla, nástřik koupilo O2

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více