Malé prodejny z venkova sjednotí strategii
TITULEK: Malé prodejny z venkova sjednotí strategii
Malé prodejny spotřebních družstev, rozšířené především na vesnicích a malých městech, se spojí a přejmenují na Coop. Zmizí tak názvy jako Jednota nebo Konzum. Kromě společného názvu dostanou prodejny i podob-ný vzhled, stejný bude i způsob prodeje a řazení výrobků či centralizovaný věrnostní systém. “V současné době družstva zjišťují svou pozici na trhu, od které se bude odvíjet další strategie. Ta by měla být hotova v září. Už nyní ale pracujeme na přeznačkování družstevních prodejen. Coop je mezinárodní označení, které používají družstva v celé Evropě,” uvedl pro Hospodářské noviny Miroslav Kajňák ze Svazu českých a moravských spotřebních družstev. Ta dohromady disponu-jí více než třemi tisíci prodejnami, ve kterých Češi vloni utratili 26 miliard, což je obdobná suma, jako utratí spotřebitelé v Aholdu nebo Tescu. Nový řetězec také plánuje oznámit svůj relaunch pomocí televizní reklamy.