Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Které potraviny a nápoje jsou nejžádanější?

Redakce MAM26. 2. 2007


Vyplývá to z poslední studie The What’s Hot Around the Globe – Insights on Growth in Food & Beverage Products, kterou vytvořila společnost ACNielsen Globální služby, operující složka The Nielsen Company. Nejnovější studie zkoumala 66 trhů na celém světě a přes 100 kategorií v časovém horizontu od poloviny roku 2005 do poloviny roku 2006. Těchto 66 trhů obsahovalo více než 90 % světového reálného HDP a přes 75 % světové populace. Trhy byly seskupeny do pěti regionálních oblastí (podle velikosti trhu): Evropa, Severní Amerika, Asie a Oceánie, Latinská Amerika a rozvojové trhy. Předešlé studie se zaměřovaly na výrobky pro domácnosti, privátní značky a produkty osobní péče.

Report probíhal v obchodech s potravinami, v drogériích a velkoobchodech a byly vyloučeny kiosky nebo nákupní automaty.


17obr_cerstve1.jpg



První byl jogurt

V porovnání s rokem 2005 rostlo tempem převyšujícím 10 % celkově devět produktových kategorií, přičemž jogurtové nápoje byly nejrychleji rostoucí kategorie. U šesti z devíti kategorií celkové globální prodeje přesahovaly více než 1 bilion USD.

Tři kategorie mezi 100 mil. USD a 1 bil. USD také vykázaly růst rychlejší než 10 %. Obecně, globální celkový růst zahrnující všechny potravinářské a nápojové kategorie zahrnuté do studie byl 4 %.

Jogurtové nápoje, číslo jedna v rostoucích kategoriích, vykazují rok od roku růst ve 40 ze 45 trhů, kde proběhla studie a na 29 těchto trzích rozptýlených po světě vzrostly o více než 10 %. Nejrychleji rostly v Číně (49 %), na trzích v Řecku, Rumunsku, Finsku a Itálii vzrostly jogurtové nápoje o více než 40 %. Na proti tomu ve Spojených státech vzrostla tato kategorie pouze o 5 %.

Ostatní mléčné nápoje (zahrnující také ovocné mléko a nápoje na bázi kefíru) celosvětově zaznamenaly rovněž prudký růst, a to na 32 trzích z celkových 42, kde proběhla studie. Na většině z těchto 32 trhů byl růst nad 10 %.

Zvýšené spotřebě těchto nápojových kategorií pomohl mnohdy marketing, když jogurtové a mléčné nápoje získaly označení “vhodné pro děti”, protože zdravotní benefity (v případě jogurtů aktivní kultury) oslovují rodiče. Na trzích, jako jsou Španělsko, Izrael a Velká Británie, byly jogurtové nápoje a pro-biotické jogurty v místech prodeje postaveny na pozicích jako “velmi zdravé”, což také přispělo k rychlému růstu těchto kategorií.

Čerstvost byl hlavní ukazatel pro spotřebitele

Z devíti top kategorií byly čtyři uvedeny jako čerstvé – ryby a mořské plody, hotové saláty, polévky a bylinky/koření. Mnoho z těchto kategorií rostlo díky novinkám, které byly uvedeny na trh a také zásluhou většího prostoru věnovaného sekci čerstvých chlazených potravin v obchodech. V porovnání s mraženými a trvanlivými variantami od uvedených kategorií vykazovaly pomalejší růst než jejich čerstvé protějšky, a v případě polévek vykazovaly dokonce pokles.

Právě privátní značky řetězců jsou velmi často produkty z těchto čerstvých kategorií. Když se podíváme na top 10 privátních značek podle podílu, devět z deseti spadá do “čerstvých” kategorií, kdy pět roste rychleji než značkové produkty ve stejné kategorii.

Pohodlnost v použití také podporuje rychlý růst

Ostatní produktové kategorie, které vykazují rychlý růst, byly z těch, jež umožňují spotřebitelům “pohodlnější život.” Hotové saláty, dětská výživa a připravené mražené masové výrobky. Všechny byly mezi rychle rostoucími kategoriemi a obsahovaly přínos pro pohodlnější spotřebu.

Například v Číně dětská výživa a kojenecká mléka rychle rostly, protože byly prezentovány a propagovány jako produkty, které usnadní mladým rodinám péči o děti. V Maďarsku zaznamenala růst dětská strava s masovou složkou a hotová dětská výživa ve skleničkách byla hlavním tahounem růstu v České republice a na Slovensku.

Tabulky


 

×

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 8. týden 2007

Starší článek

Reklamní gigant WPP loni zvýšil zisk

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více