Když čísla promluví aneb brouzdání statistikami

26. 2. 2007 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG




Také s těmito výstupy o tzv. gross rating point (GRP) dodaných zadavatelům venkovní reklamy aktuálně operuje Outdoor Media Projekt společnosti GfK Praha, který v uplynulém roce vzala pod svá křídla nově vzniklá Česká asociace venkovní reklamy (ČAVR).

Outdoor Media Projekt v nové podobě vede ve své databázi 10 formátů billboardů (celkem 18 392 nosičů), 8 formátů bigboardů (1437 ploch), mediupy (205 ploch), bigupy (10 nosičů) a citylighty (10 ploch). Billboardům v databázi stále kraluje formát 5,1×2,4 (17 939 kusů), následuje 4×3 (194 ploch) a nově je mezi billboardy vedena i novinka firmy News Outdoor ČR, formát 6×3 (139 nosičů). Nejvíce měřených bigboardů je ve formátech 9,6×3,6 (997 kusů) a 8,2×3 (225 nosičů).

Mezi měřenými nosiči je stále osvětleno pouze necelých 7 % z celkových více než 20 tisíc ploch. V databázi Outdoor Media Projektu převládají plochy společnosti outdoor akzent, Europlakat (JCDecaux), euroAWK a News Outdoor ČR (viz graf 1).

Podrobnější datové výstupy z Outdoor Media Projektu (GfK Praha) a více informací o formátech nosičů v české venkovní reklamě přinese nejnovější vydání měsíčníku Sign.

Zajímavý pohled nabízejí i meziroční změny v údajích poskytnuté největšími firmami pro přehledný plakát provozovatelů venkovní reklamy podle jednotlivých nosičů, který je součástí tohoto speciálu (viz tab. 3).


p08obr_obi.jpg


STÁLE V ČELE. Navzdory patrnému úbytku v posledních letech kraluje v počtu ploch české venkovní reklamě eurobillboardový formát. OMP měří okolo 18 tisíc těchto ploch.


 


p08obr_graf1.jpg


 


p08obr_graf2.jpg


 


p08obr_graf3.jpg


 


TABULKY – příloha


Redakce MAM

Další zajímavé čtení