Také s těmito výstupy o tzv. gross rating point (GRP) dodaných zadavatelům venkovní reklamy aktuálně operuje Outdoor Media Projekt společnosti GfK Praha, který v uplynulém roce vzala pod svá křídla nově vzniklá Česká asociace venkovní reklamy (ČAVR).
Outdoor Media Projekt v nové podobě vede ve své databázi 10 formátů billboardů (celkem 18 392 nosičů), 8 formátů bigboardů (1437 ploch), mediupy (205 ploch), bigupy (10 nosičů) a citylighty (10 ploch). Billboardům v databázi stále kraluje formát 5,1×2,4 (17 939 kusů), následuje 4×3 (194 ploch) a nově je mezi billboardy vedena i novinka firmy News Outdoor ČR, formát 6×3 (139 nosičů). Nejvíce měřených bigboardů je ve formátech 9,6×3,6 (997 kusů) a 8,2×3 (225 nosičů).
Mezi měřenými nosiči je stále osvětleno pouze necelých 7 % z celkových více než 20 tisíc ploch. V databázi Outdoor Media Projektu převládají plochy společnosti outdoor akzent, Europlakat (JCDecaux), euroAWK a News Outdoor ČR (viz graf 1).
Podrobnější datové výstupy z Outdoor Media Projektu (GfK Praha) a více informací o formátech nosičů v české venkovní reklamě přinese nejnovější vydání měsíčníku Sign.
Zajímavý pohled nabízejí i meziroční změny v údajích poskytnuté největšími firmami pro přehledný plakát provozovatelů venkovní reklamy podle jednotlivých nosičů, který je součástí tohoto speciálu (viz tab. 3).
STÁLE V ČELE. Navzdory patrnému úbytku v posledních letech kraluje v počtu ploch české venkovní reklamě eurobillboardový formát. OMP měří okolo 18 tisíc těchto ploch.