Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Kdo je tady “na prášky”?

Redakce MAM5. 2. 2007

12obr_Vlcek_Pavel_cb.jpgDíky tomuto komentáři a následné návštěvě webu MAFS jsem totiž zjistil, že žiji v paralelním světě přeludů a ten reálný, ve kterém se pohybuje paní ředitelka Mikotová, mi uniká. Dovolím si popsat zde několik mých přeludů, které, kdyby byly skutečné, by byly jistě hodnoceny jako značně neetické.

Peníze? Dovolte…
V mém světě klamů běžně reprezentanti farmaceutických firem lékařkám kupují květiny a nechávají si vystavit účtenky na “dekorace”. V květinářstvích totiž mají také sušené květiny a podobně, kterými – alespoň podle účtenek – pomáhají obchodní zástupci lékařům zkrášlovat ordinace. Prkotina, že? Také si myslím, proto zde máme silnější kalibr: odborné konference. Na ty i v mém světě jistě část lékařů jezdí za vzděláním, spousta z nich si ale třeba do Mnichova radši zajede na náklady farmaceutické firmy posedět do Biergarten a takových 75 procent času strávit “u kvasnicového” nebo na nákupech. Pořád slabota? A co tedy takováhle – v reálném světě jistě absurdní – představa, podle které se doktoři nejlépe chytají na “cash”. Dohoda o provedení práce (DPP) by totiž určitě jen těžko mohla být ideálním nástrojem marketingu farmaceutických firem. Jistě i vám přijde jako naprosto nemožná otázka “areáka” (čti area managera) z mých představ, který by se zeptal svého “repa” (čti obchodního zástupce farmaceutické firmy), jestli by posílení předepisování jistého léku v jeho regionu nepomohlo “rozhodit pár ,dépépéček'”? O to bizardnější představa je, že by “repovi” skutečný lékař z kliniky řekl třeba toto: “Povím vám to na rovinu, ,konkurenční firma’ mi dává za nasazení jejich léku pět set, takže když mi dáte DPP na 4 tisíce, tak na ten váš nasadím osm pacientů.” A jak by řekl, tak by udělal…

Co je lehčí: “dvě kila”, nebo talíř?
Podle farmaceutických firem, které vystupují v mých “fantasmagorických” představách, je obojí to samé. Říkají totiž, že reklamní předměty pro lékaře se musí přiměřeně vztahovat k práci lékaře a nesmí přesáhnout hodnotu 200 Kč. Když můj vyfabulovaný lékař dostane “flešku” za “pětikilo”, čert to vem. Pan doktor (a také lékárník) má mnohem radši takové poukázky na odběr zboží v hypermarketu nebo třeba “žranice” na útraty výrobců léčiv. Hitparáda “všimného” se také mění v čase. Před takovými dvěmi lety například letěly i přehrávače DVD. Mikiny, čepice a další klasické dárkové předměty se tak v mém světě staly jen doplňkem výše uvedených zbraní těžšího kalibru, používaných v souboji farmaceutických firem. Největším paradoxem je, že v mých bludech se takového “nečestného a nesportovního” jednání dopouštějí i firmy, které podepsaly jakýsi stoh papírů, jemuž říkají etický kodex.
Už jsem asi přepracovaný, jdu si vzít prášek. Předepsal mi ho naštěstí doktor “z reálného světa”, a tak si naštěstí mohu být jistý, že mi ho “nenasadil” třeba “za pět set”.

redaktor Marketing & Media

×

Disney prodal na iTunes filmy za 1,3 milionu dolarů

Starší článek

Burda zastavuje magazín Anna

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více