Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Jaké úvěrové produkty Češi nejvíc využívají?

Redakce MAM12. 2. 2007


Výsledky přinesl výzkum Spotřebitelské vnímání úvěrů a úvěrových registrů, který si nechala vypracovat společnost CCB – Czech Credit Bureau, jež v České republice organizuje Bankovní (BRKI) a Nebankovní (NRKI) registr klientských informací. Kvantitativní průzkum provedla agentura IBRS metodou CATI (telefonické rozhovory tazatele s respondentem s přímým zápisem do počítače) na 600 respondentech z celé ČR. Z výsledků vyplynulo, že nejčastěji využívaným úvěrovým produktem je prodej na splátky a spotřebitelský úvěr. Respondenti nejčastěji využívají jen jeden úvěrový produkt, v případě využití více úvěrových produktů jsou nejobvyklejšími kombinacemi prodej na splátky a spotřebitelský úvěr či prodej na splátky, spotřebitelský úvěr a kreditní karta.

Na co se nejvíc půjčuje?
Respondenti si nejčastěji půjčují na bydlení a na nákup elektroniky – důvodem půjčky je především nedostatek financí na zaplacení těchto položek. Většina dotázaných si pořídila na úvěr jen jeden produkt či službu, polovina využívá úvěr jen k vyřešení aktuální situace. Průměrná částka, kterou si jsou respondenti ochotni půjčit, je 135 000 Kč, téměř desetina dotázaných by si však už nikdy žádné peníze nepůjčila.

Jak vnímají Češi zadlužování?
Jako hlavní příčinu zadluženosti respondenti uváděli nákup věcí dlouhodobé spotřeby. Přestože žádný z dotázaných neuvedl jako účel půjčky úhradu dalších dluhů, téměř polovina z nich si myslí, že si lidé půjčují na splácení svých předchozích úvěrů. Téměř třetina respondentů předpokládá, že v případě růstu úrokových sazeb nebude moci řada lidí splácet své dluhy a 2/3 dotázaných si myslí, že v budoucnu bude přibývat Čechů neschopných splácet úvěr. Nejvíce respondentů (75 %) by problém se splácením řešilo snahou dohodnout se na nižších splátkách nebo na odkladu splátek.

Co se ví o úvěrových registrech?
Většina dotázaných (70 %) alespoň slyšela o úvěrovém registru, více než čtvrtina dokonce ví, co je úvěrový registr. Za nejdůležitější výhody registru považují respondenti: možnost klienta budovat si úvěrovou historii, větší možnost získat úvěr, větší objektivitu informací o žadatelích o půjčku. Dotázaní jsou jak pro výměnu pozitivních, tak negativních informací. Více než polovině nevadí, že finanční instituce shromažďují informace o klientech v úvěrovém registru, shromažďování údajů vadí pouze desetině respondentů. Informace o splácení úvěru by měly být podle dotázaných uloženy pouze během doby splátek.

22_mm07a.jpg

22_mm07b.jpg

22_mm07c.jpg

22_mm07d.jpg

Účel využití x důvod pro půjčku

×

Sledovanost TV – 5.týden 2007 (29.1. – 4.2.)

Starší článek

EMI údajně chystá webový prodej hudby bez protipirátské ochrany

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více