Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Jak je důležité být brandován

Redakce MAM19. 2. 2007

02obr_Koppl_Dan_cb.jpgTa otázka je věčná. Narodil se Winston Churchill, Bill Gates nebo Steave Jobs již se svým statutem a svojí značkou? A je jejich značka osobnosti výsledkem výjimečné biografie, kariéry anebo jen shodou šťastných náhod? A jak je to s Josefem Havelkou, Jiřím Mikešem, Michalem Donáthem nebo třeba (údajně novou ředitelkou vydavatelství Ringier) Libuší Šmuclerovou?
Otázky jsou to jistě na výsost zajímavé, protože se v české marketingové komunikaci a médiích stalo podivnou módou stěžovat si na nedostatek autorit (neplést si, prosím, se slovem celebrita). Jenomže budování celebrit je dlouhodobá záležitost, protože stejně jako každá pořádná značka potřebuje i každá dobrá autorita čas, aby se ověřila.
Budování autority je tedy dlouhodobý proces, na němž v zahraničí nezřídka pracují i public relation agentury, které správně vycítili, že v dnešní egocentrické době může být osobnostní PR docela dobrým zdrojem příjmů. Za pozornost pak stojí fakt, že v zemích, jež podobné celebrity z nejrůznějších důvodů nemají, média a odborná veřejnost velmi snadno sklouzávají k hodnocení, že za špatnou úroveň tamní branže může právě nedostatek dobrých lidí.
A tak se celkem snadno stalo, že případný nástup Libuše Šmuclerové do vydavatelství Ringier je nyní hodnocený jako zvláště zajímavá událost, protože Libuše Šmuclerová image autority má. Pokud se tak stane, bude velmi zajímavé sledovat, jak se jí autoritu podaří prosadit. Z pohledu vydavatelů je to zajímavá změna i proto, že by po delší době opět do vrcholového vedení českého vydavatelství přišla žena, navíc hodně ctižádostivá.
Říká se, že průměrná životnost blogu je něco okolo tří měsíců. Pokud jde o blogy, které vznikají okolo marketingové komunikace, můžeme s klidem konstatovat, že jejich životnost je přibližně o půl roku delší. Nicméně životnost nic neříká o jejich kvalitě. Tu většinou určují jejich tvůrci. Jak reklamní, tak marketingové a mediální blogy mají jedno společné – většinou se jejich autoři schovávají v anonymitě. Ta jim má pak údajně dovolovat větší míru kritiky a otevřenosti. Jenomže většinou to končí tak, že sliby chyby. Nicméně vedle blogů kritických a stěžovatelských jsou pak i ty, které se snaží upozornit na věci, jež autoři považují za důležité. A to je i případ relativně nového blogu, který vytvořila jedna z hvězd české marketingové komunikace Jaroslav Cír spolu s Janem Šabachem – bodzlomu.cz. Za pozornost tento blog jistě stojí, a to především v momentech, kdy se autoři snaží přiblížit světové trendy, které jsou filtrovány zkušeností autora z Unileveru, a také tím, že autor žije nyní mimo ČR.
Jak Libuše Šmuclerová, tak i Jaroslav Cír jsou klasickými příklady lidí, kteří vědí, že hodnota značky jakékoli firmy se řídí i podle míry, v jaké se dostává do povědomí veřejnosti hodnota značky osobnosti jejích top manažerů. Ale abych byl fér, je tu ještě riziko, totiž to, že popularita účinkuje velmi rychle. A je to tedy i velmi nebezpečná droga.

šéfredaktor

×

O finále Eurovize budou usilovat Kabát, Kolář i lidé ze SuperStar

Starší článek

Tuzemská reklama pronikla i na letadla, nástřik koupilo O2

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více