Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Fedok, Čiro Tour a jim podobní

Redakce MAM19. 2. 2007

17obr_buchta.jpgNechal jsem si zaslat měsíční monitoring reklam cestovních kanceláří. Prolistoval dost časopisů. Takže si troufám tvrdit, že co vidíte na této stránce, je objektivní vzorek.

Stejnost obrazová
Osm z deseti zdejších cestovek používá na inzerátu “fotku z dovolené”. Budiž, i když existují i jiné způsoby. Musí mít ale většina fotek stejnou estetiku špatných fotobankových pohlednic? Tedy – nic proti fotobankám. Tím spíš, že tam lze nalézt záběry mnohem hezčí. Proč pak musí být většina fotek tak “mainstreamově” barevných a rozzářených?
Nenadchly by víc potenciálních rekreantů, byly-li by okolorované do zajímavého tónu, jaký si turista na svém digi-foťáčku neudělá? A proč nemůže chudák fotka trochu vyniknout? Musí být modrý oceán utopen v moři textu nejrůznějších fontů a velikostí?

Stejnost textů
Je funkční zaplavit stránku inzerátu a někdy i billboardu katalogovým soupisem destinací, dní a cen? Je to pak ještě inzerát, nebo už leták, jaký by vám měli dát až na pobočce? Navíc, hodně lidí už dnes stejně srovnává ceny na webu, neměl by tedy inzerát spíš nadchnout a vytvořit aspoň trochu preferenci pro značku? A když mluvíme o textech, co vlastně většina inzerátů potenciálním zákazníkům říká? Že mají hodně dovolených za různé ceny?
Proč se jednotlivé cestovky (s čestnou výjimkou Fischeru – specialisty na moře) tak málo diferencují? Incentive 11 % či 13 % či 14% slevy při včasné rezervaci nepovažuji za diferenciaci, spíš na-opak. Proč se nesnaží o sobě něco říci? Třeba “jsem pro mladé, rozumím, že chtějí od dovolené něco jiného než důchodci a rodiny s dětmi” nebo “nikdo vám neukáže Asii tak jako my”. Protože by si tím omezily klientelu? Jsem si jistý, že na všechny ty otázky existují pádné odpovědi z praxe. Ale taky vím, že se to dá dělat jinak.


17obr_firo.jpg



Jde to jinak?
Jen pár inzerátů, které mě oslovily víc než cokoli na českém trhu. Fotka letištního parkoviště, na němž navrátilec z dovolené evidentně tápe, kde zaparkoval svůj vůz. K tomu logo a text: “Zatraceně dobrá dovolená.” Fotka londýnského holuba s headlinem “Vyskytují se ve světle šedé, tmavě šedé, středně šedé či popelavě šedé”. Pod tím drobným písmem: “Britská zvířata jsou na prd – pojeďte s námi na safari.” Slavná kampaň tour operátora Club 18-30, jenž zjistil, že mladí v tomhle věku jezdí na dovolenou pro techtle mechtle s druhým pohlavím. A dělal kampaň o sexu, nikoli o moři! Nebo jiná kampaň, kde message byla: “Zdálky všechno vypadá jinak.” Ano! Jak relevantní k dovolené. Proč někdo z tuzemských cestovkářů aspoň nezkusí prodat pocit z dovolené podobně?

kreativní ředitel
Fabrika

×

O finále Eurovize budou usilovat Kabát, Kolář i lidé ze SuperStar

Starší článek

Tuzemská reklama pronikla i na letadla, nástřik koupilo O2

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více