Farmaceuti zkouší místo TV spotů film
TITULEK13: Farmaceuti zkouší místo TV spotů film
Johnson & Johnson, která patří k největším společnostem v drogistickém segmentu v USA, hodlá brzy uvést dokumentární film o zánětových onemocněních. Jedná se o nový způsob reklamy a J&J sleduje zvýšení zájmu o přípravek Remicade své divize Centocor, který působí proti Crohnově chorobě a revmatoidní artritidě. (Remicade prodává mimo USA, včetně ČR, farmaceutická společnost Schering-Plough.) Film o délce 60 min. s názvem Innerstate má již nyní odpůrce z řad marketingových společností i ze zdravotnictví. Film totiž stírá hranice mezi dokumentem a reklamou, mezi vzděláváním a zájmem výrobce přípravku. Výkonným producentem filmu byl mluvčí Centocoru Michael Parks. Podle něho není klasická reklama schopna představit problematiku zmíněných onemocnění a seznámit diváky s možným řešením. Parks také zdůrazňuje, že jméno přípravku ve filmu ani nezazní. “Můj největší problém s tímto filmem je, že je to v podstatě reklama, která není označená, a že se to divák ani nedoví,” řekl Jerry Avorn, výzkumný pracovník Harvardské univerzity. “Je to inteligentní, ale není to dokument. Beru všechno, co má lidi poučit, ale když chcete dělat dokument, tak jej dělejte – dejte dokumentaristům peníze a neříkejte, co mají natočit,” komentoval film Alan Siegel z marketingové společnosti Siegel+Gale, jež pracuje např. pro Dell, GE nebo Citibank.