Dopadne SVUS Pharma jako Walmark?
TITULEK: Dopadne SVUS Pharma jako Walmark?
Případ Walmarku a jeho reklamních agentur, kterým Rada pro rozhlasové a televizní vysílání udělila pokuty ve výši 4,2 mil. Kč, bude možná následovat společnost SVUS Pharma a její reklamní a mediální agentura Médea. Regulátor totiž začal s oběma společnostmi řízení, neboť je podezírá, že televizní reklama na několik produktů SVUS Pharma nebyla v souladu se zákonem o reklamě. Ještě loni odvysílaly Česká televize a Prima spoty na přípravky Preventan Akut, Preventan Akut Junior, Preventan Quattro, Preventan Quattro Akut Junior a Maxicor. Rada se domnívá, že byla porušena část zákona, jež stanovuje, že reklama na potraviny nesmí uvádět v omyl přisuzováním vlastnosti prevence, ošetřování, léčby nebo vyléčení lidských onemocnění nebo takové vlastnosti naznačovat. Podle monitoringu inzerce TNS investovala SVUS Pharma do reklamy v loňském roce 53 mil. Kč, přičemž 77 % alokovala do televize. Letos v lednu utratila 8 mil. Kč, a to téměř výlučně v televizi.