Diskuse nejen o douglasce
Také jste si všimli masivní billboardové kampaně státního podniku Lesy ČR se sdělením Sázíme na budoucnost?(…) Titulek zní dobře, ale co je na obrázku? Žádný užitečný strom, jakým je buk nebo jedle. A to už tak dobře nevypadá. Troufám si tipnout, že drtivá většina pozorujících ani neví, že to není smrk, ale podobný jehličnan jménem doublavka. Ale je to jedno, smrk nebo doublavka – tahle reklama prostě příliš optimistickou vizi nepřináší(…) – tak začínal v minulém vydání M&M komentář ředitele reklamní agentury Advertising Garden/MBAC Michala Babky. Reakce na něj byly i pro samotného autora nečekané: tři pisatelé ve svých mailech upozorňovali na nesprávný název “doublavka” či na “troufalé hodnocení státních lesů”. Zajímavá diskuse reagující na komentář a na kampaň Lesů ČR se zároveň odehrála na web. stránce www.silvarium.cz/content/view/6313/0/. Ředitel agentury se diskutérům omluvil za faktickou nesrovnalost, nicméně na neprofesionálně odvedené kampani Lesů ČR trvá. A další příspěvky: “Pokud ale bude chtít Advertising Garden pro LČR pracovat, bude se muset více zajímat o lesařinu – jinak to bude stejný paskvil, jako dělali (nejen billboardy, ale i kalendáře, dárky …) ti před ním” či: “o zásadních věcech v reklamě a propagaci rozhodují lidé, kteří nejsou profesionální lesníci a nenechali si poradit. Za tyto paskvily nenese odborný personál LČR, ba dokonce ani většina pracovníků odboru reklamy a marketingu žádnou odpovědnost”.