Čím mladší, tím více internetu

26. 2. 2007 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

TITULEK: Čím mladší, tím více internetu

Televize a noviny jsou nadále hlavním zdrojem zpravodajství, mladí lidé ale preferují stále více nová média. Výsledky výzkumu na toto téma přinesla společnost KPMG. Výzkum sledoval preference médií u 3000 respondentů ve věku 18-65 let z Velké Británie, USA, Německa, Španělska a Nizozemska. Studie prokázala, že jako zdroj zpráv preferuje televizi stále 44 % lidí, pro více jak čtvrtinu (28 %) jsou to noviny, pro 14 % rozhlas, na který se dotahuje s 13 % internet. Preference médií se ale mění podle věkových skupin, role internetu slábne se zvyšujícím se věkem populace. Tzv. Generace Y, tedy lidé mladší 25 let, čerpá informace z TV nejméně ze všech skupin, jako svůj primární zdroj ji uvedlo pouze 37 % z jejích příslušníků, zatímco internet k tomuto účelu využívá třetina. Tento trend se projevuje i ve skupině respondentů o desetiletí starších, v níž vždy jeden ze čtyř respondentů dal internetu přednost před novinami. Ve věkovém rozmezí 35-54 let používá internet jako primární zdroj informací pouze 11 % dotázaných a lidé starší 55 let už jen ve 2 % případů. Rozdíl je také v tom, pro jaké účely je internet využíván. Například pouze 5 % mladých z Generace Y z USA používá internet jako zdroj zpráv, 52 % z nich ale uvedlo, že prostřednictvím stránek jako My Space nebo Second Life navazují a udržují vztahy.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.