Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Budoucnost reklamy je v …

Redakce MAM5. 2. 2007

17obr_Charvat_05.jpgMluvíme-li o technologickém vývoji, dá se odpověď na tuto otázku shrnout do dvou slov: nikdo neví. Nikdo neví, co bude za rok, natož za pět let.
Technologický vývoj se natolik zrychluje, že ke změnám už dochází prakticky kontinuálně. Když si porovnáme, jaké byly standardy jen o generaci před námi, jaké byly před patnácti lety a co všechno neexistovalo či nefungovalo před pouhými pěti lety, je vývoj neuvěřitelný. Obzvláště v oblasti počítačových technologií a mobilní komunikace. Rychlý internet umožnil totální přestavbu obsahu internetu a vytvoření onoho tolikrát probíraného “internetu druhé generace”, se svým laptopem už dnes opravdu můžete být připojeni prakticky kdekoli a kdykoli, ve svém mobilu máte v zásadě další minipočítač, jehož obsah může být s vaším počítačem propojen a synchronizován. Při propojování technologií už nepotřebujete žádné dráty a například i některé dobíječky automaticky dobíjejí, pokud se dostanou do určité vzdálenosti od elektrické zásuvky. Jak je to možné, bůh suď. Jak pravil sir Arthur C. Clarke již někdy před padesáti lety: Čím je technologie vyspělejší, tím více se její fungování blíží magii. A co lidé?

Co bylo před dvěma sty lety?
Lidé jsou stále stejní. Mají stále stejné problémy, stejná přání, stále stejně se bojí a stejně milují. Pro stejné věci pláčou a stejným věcem se smějí. I za pět let budou stejní. Evoluce lidského druhu probíhá po úplně jiné časové ose a změny jsou neznatelné. Lidé jsou stejní jako před dvěma sty lety, odkdy se zhruba začíná datovat reklama v moderním slova smyslu. Co to znamená pro budoucnost reklamy?

Zpátky na stromy
Paradoxně to díky moderním technologiím znamená v zásadě jednu věc – návrat zpátky k samým kořenům reklamy. Ty časy, kdy jste mohli trh válcovat jednou televizní kampaní, jsou nenávratně pryč. Z hlediska historie reklamy byla sedmdesátá, osmdesátá a devadesátá léta minulého století vlastně výjimečná. Nikdy předtím se tolik lidí ve stejnou dobu nevěnovalo jednomu médiu (dokonce i stejným či podobným pořadům). A v budoucnu už nejspíše také nikdy k ničemu podobnému nedojde.
Opět je třeba si hledat cestičky, jak každý jednotlivý reklamní vzkaz dostat co nejlépe ke každému jednotlivému potenciálnímu příjemci. Zákazník se opět stává pánem, a nikoli ubohou obětí, určenou k vymývání mozku. Zákazník má opět na výběr (a teď více než kdy jindy), a pokud ho chceme pomocí reklamy informovat, musíme mu nabídnout takovou informaci, která má pro něj nějakou skutečnou hodnotu.
Reklama se jen vrací tam, kde byla vždycky: je to nejen nástroj pro zadavatele, ale zároveň i služba pro zákazníka. Jeden informuje, druhý je informován. A reklama musí být výhodná pro obě strany. Jinak se nám na ni naši milí zákazníci vykašlou.

kreativní ředitel Mark/BBDO

×

Disney prodal na iTunes filmy za 1,3 milionu dolarů

Starší článek

Burda zastavuje magazín Anna

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více