Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Británie se ptá, proč klesá zájem o nedělníky

Redakce MAM19. 2. 2007

Neděle je v Británii tradičně velmi silným dnem pro prodej deníků. V nabídce je hned 11 titulů, převážně bulvárních, ale také tzv. seriózní deníky na něm mají podstatné zastoupení. V loňském prosinci však v meziročním srovnání poklesly prodané náklady všech nedělníků s výjimkou titulů Mail on Sunday, The Observer a Sunday Telegraph. Znatelnějším poklesem prodaného nákladu přitom procházejí hlavně bulvární nedělníky: Sunday Sport (-26,3 %), The People (-13,5 %) a Sunday Mirror (-12,6 %).
Důvody sníženého zájmu o nákup bulvárních nedělníků se přičítají zejména rozšiřujícím se internetovým stránkám s tematikou společenských klepů. Čtenáře ale mohou také odlákávat společenské týdeníky jako OK! nebo Heat.
Na druhou stranu lepší výsledky bulvárního Mail on Sunday, jehož náklad představuje 2,25 mil. výtisků, a seriózního Observeru naznačují, že by bylo předčasné odepisovat celý trh a potažmo tradiční britský zvyk četby nedělních novin.


08obr_casopisy.jpg



Kdo je na vině?
Pozvolný pokles nedělního trhu byl sice v předcházejících pěti letech kontinuální, v posledním roce se však prodeje u nedělníků snížily zřetelněji než u denního tisku. Může to souviset také s tím, že sobotní trh expanduje, a vytváří tak tlak na nedělní prodej. “Došlo k poklesu čtenářů, kteří by si kupovali více nedělních titulů najednou,” vysvětluje Jim Bilton ze společnosti Wessenden Marketing, která se zabývá výzkumem trhu.
Dalším významným vlivem, který se projevuje nižšími prodeji než v předešlém roce, může být větší citlivost na cenu ze strany čtenářů než dosud. Pozorovatelé se například domnívají, že zvýšení prodejní ceny Sunday Times o 20 pencí v loňském září, kvůli kterému přesahuje cena novin 2 libry, bylo jedním z faktorů, který měl za následek celkový pokles prodeje o 7,6 %.
V neposlední řadě se mění také životní styl. Přibližně třetina všech fotbalových zápasů se odehrává už v sobotu a hodně Britů se první víkendový den věnuje nákupům. Volnočasové aktivity se tak přesunuly výhradně na neděli. Na jiné aktivity, včetně čtení novin, tak zbývá méně času.
Na druhou stranu nedělníky nevěnují takové marketingové rozpočty na podporu svých titulů jako deníky. A konečně zaznívají také štiplavé poznámky, že nedělníky už nejsou tak dobré, jak bývaly.
Zpracováno podle časopisu Marketing

×

O finále Eurovize budou usilovat Kabát, Kolář i lidé ze SuperStar

Starší článek

Tuzemská reklama pronikla i na letadla, nástřik koupilo O2

Novější článek

Podobné zprávy

Akce
Foto: ADC Czech Republic

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více