Zprávy Novy opět vidělo přes tři miliony lidí

4. 1. 2007 09:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Hlavní zpravodajskou relaci Novy Televizní noviny vidělo v úterý druhý den po sobě více než tři miliony diváků, ačkoliv loni na podzim se přes tuto hranici dostal pořad jen zřídka. Naopak 1. zprávy na Primě opět zhlédlo pod milion lidí, což se před Vánoci stávalo jen výjimečně.
Posun začátku hlavní zpravodajské relace České televize Události na 19:00, tedy na stejný čas, ve kterém začínají hlavní zprávy na Primě, tak zřejmě nakonec ve sledovanosti pomůže Nově, vyplývá z dosavadních údajů o sledovanosti.
„Primě to asi uškodí. 1. zprávy byly dosud jejich dlouhodobě nejsledovanější pořad společně se seriálem Rodinná pouta,“ řekl Šéfredaktor internetového serveru www.digizone.cz a novinář zabývající se médii Jan Potůček.
Úterní Televizní noviny na Nově vidělo 3,11 milionu dospělých lidí, přičemž loni se přes třímilionovou hranici dostávaly zřídka, zejména o nedělích. Události ČT zhlédlo 1,39 milionu, 1. zprávy na Primě pak 787 000 diváků. Hlavní zprávy v pondělí na Nový rok přilákaly na Nově 3,44 milionu diváků, na ČT1 v průměru 1,76 milionu a na Primě 939 000.
Ve dvou předvánočních týdnech se přitom na Televizní noviny na Nově dívalo v průměru asi 2,6 milionu diváků, na Události ČT asi jeden a čtvrt milionu, na 1. zprávy na Primě pak asi 1,1 milionu.
Podle Potůčka přesun začátku Událostí sníží celkový podíl Primy na trhu. „Možná až na 16 procent,“ míní Potůček. Současné týdenní podíly Primy v hlavním čase se na podzim pohybují od 19 do 22 procent, v případě hlavního večerního času je to zhruba od 16 do 20 procent.
Prima se přitom na podzim rozhodla proměnit podobu své hlavní relace zvané tehdy Zpravodajský deník, důvodem bylo zřejmě to, že ve sledovanosti dosud zaostávala pravidelně nejen za Televizními novinami na Nově, ale i Událostmi ČT. Prima proto angažovala dvě dvojice nových moderátorů, změnila grafiku a jméno relace a protáhla ji na 20 minut.
Přímá konkurence Událostí je podle Potůčka hlavním důvodem podle něj očekávaného poklesu diváckého zájmu, ale ne jediným. Zapůsobit může také současný spor Primy s regionálními televizními stanicemi sdruženými pod RTA. Ke konci roku skončila jejich dohoda s Primou o časech, v nichž se koordinovaně připojovaly do vysílání Primy; povinnost sdílet část svých kmitočtů a tedy vysílacího času má Prima ve své licenci.
Novou dohodu ale obě strany dosud nepodepsaly, a tak se RTA rozhodla od Nového roku využít plný čas pro vysílání, který má uveden ve své licenci, tedy tři hodiny denně. Delší vysílací čas stanice RTA využívá v Jihočeském, Jihomoravském, Zlínském, Moravskoslezském, Hradeckém a Pardubickém kraji.
RTA hodlá vysílat mezi 7:00 a 8:00 a pak v čase mezi 16:00 a 18:00. Její program tak nyní kvůli nedohodě přerušuje filmy či jiné pořady Primy. Prima tvrdí, že vstupy jsou pro neexistenci společné dohody neoprávněné. Situací se bude zřejmě zabývat Rada pro rozhlasové a televizní vysílání a možná i soudy.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.