Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Zprávy Novy opět vidělo přes tři miliony lidí

Redakce MAM4. 1. 2007

Hlavní zpravodajskou relaci Novy Televizní noviny vidělo v úterý druhý den po sobě více než tři miliony diváků, ačkoliv loni na podzim se přes tuto hranici dostal pořad jen zřídka. Naopak 1. zprávy na Primě opět zhlédlo pod milion lidí, což se před Vánoci stávalo jen výjimečně.
Posun začátku hlavní zpravodajské relace České televize Události na 19:00, tedy na stejný čas, ve kterém začínají hlavní zprávy na Primě, tak zřejmě nakonec ve sledovanosti pomůže Nově, vyplývá z dosavadních údajů o sledovanosti.
“Primě to asi uškodí. 1. zprávy byly dosud jejich dlouhodobě nejsledovanější pořad společně se seriálem Rodinná pouta,” řekl Šéfredaktor internetového serveru www.digizone.cz a novinář zabývající se médii Jan Potůček.
Úterní Televizní noviny na Nově vidělo 3,11 milionu dospělých lidí, přičemž loni se přes třímilionovou hranici dostávaly zřídka, zejména o nedělích. Události ČT zhlédlo 1,39 milionu, 1. zprávy na Primě pak 787 000 diváků. Hlavní zprávy v pondělí na Nový rok přilákaly na Nově 3,44 milionu diváků, na ČT1 v průměru 1,76 milionu a na Primě 939 000.
Ve dvou předvánočních týdnech se přitom na Televizní noviny na Nově dívalo v průměru asi 2,6 milionu diváků, na Události ČT asi jeden a čtvrt milionu, na 1. zprávy na Primě pak asi 1,1 milionu.
Podle Potůčka přesun začátku Událostí sníží celkový podíl Primy na trhu. “Možná až na 16 procent,” míní Potůček. Současné týdenní podíly Primy v hlavním čase se na podzim pohybují od 19 do 22 procent, v případě hlavního večerního času je to zhruba od 16 do 20 procent.
Prima se přitom na podzim rozhodla proměnit podobu své hlavní relace zvané tehdy Zpravodajský deník, důvodem bylo zřejmě to, že ve sledovanosti dosud zaostávala pravidelně nejen za Televizními novinami na Nově, ale i Událostmi ČT. Prima proto angažovala dvě dvojice nových moderátorů, změnila grafiku a jméno relace a protáhla ji na 20 minut.
Přímá konkurence Událostí je podle Potůčka hlavním důvodem podle něj očekávaného poklesu diváckého zájmu, ale ne jediným. Zapůsobit může také současný spor Primy s regionálními televizními stanicemi sdruženými pod RTA. Ke konci roku skončila jejich dohoda s Primou o časech, v nichž se koordinovaně připojovaly do vysílání Primy; povinnost sdílet část svých kmitočtů a tedy vysílacího času má Prima ve své licenci.
Novou dohodu ale obě strany dosud nepodepsaly, a tak se RTA rozhodla od Nového roku využít plný čas pro vysílání, který má uveden ve své licenci, tedy tři hodiny denně. Delší vysílací čas stanice RTA využívá v Jihočeském, Jihomoravském, Zlínském, Moravskoslezském, Hradeckém a Pardubickém kraji.
RTA hodlá vysílat mezi 7:00 a 8:00 a pak v čase mezi 16:00 a 18:00. Její program tak nyní kvůli nedohodě přerušuje filmy či jiné pořady Primy. Prima tvrdí, že vstupy jsou pro neexistenci společné dohody neoprávněné. Situací se bude zřejmě zabývat Rada pro rozhlasové a televizní vysílání a možná i soudy.

×

Vdova po “lovci krokodýlů” dostala jediný záznam se smrtí manžela

Starší článek

Česká televize bude vysílat nový pořad pro mladé nazvaný Sabotáž

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Lexus

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více