Známí umělci se už reklamy „neštítí“

17. 1. 2007 00:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ještě před pár lety měla reklama pro české celebrity nepříjemnou pachuť a většina z nich se jí vyhýbala. Nyní se situace mění. „V poslední době jsou české osobnosti k reklamě velmi vstřícné,“ potvrzuje Ondřej Obluk, kreativní ředitel Mather Communications.
Výsledek je zřejmý: z televizních obrazovek Petr Čtvrtníček vysvětluje, proč zvolit nejmladšího mobilního operátora, Jiří Macháček dokazuje, že díky ranní kávě je klasik, a například Bolek Polívka i ve zpovědnici ví, že kdykoliv může sáhnout po Zlatých stránkách.
Prodat svou tvář do reklamy je pro české herce i sportovce finančně velmi výhodné.

Komparz za tisíce korun
I téměř bezvýznamný komparzista za natočení reklamy dostane tisíce korun. Aktér, jehož obličej se na obrazovce mihne zřetelněji, může počítat s desítkami tisíc a hlavní představitelé spotů inkasují ještě více. Honoráře „celebrit“ pak startují na stovkách tisíc za reklamu. Další příjmy jim může přinést denní nasazení reklamy či její šíření do dalších zemí.
Výše honoráře se odvíjí nejenom od toho, jak slavný dotyčný je, ale i podle smlouvy, kterou s danou firmou uzavírá. Je totiž rozdíl mezi jedinou reklamou a celoroční kampaní, kterou provází další povinnosti. Andrea Verešová tak za natočení spotu na becherovku inkasovala „pouze“ několik set tisíc korun, zatímco například sportovec Aleš Valenta za roční podpis kontraktu s T-Mobile získal 4,5 milionu. Několik milionů vyinkasoval za své spojenectví s firmou ČEZ i populární moderátor Leoš Mareš, a nyní je proto k „dispozici“ na každé větší akci tohoto elektrárenského giganta.
Za částku několik milionů se upsal i Jiří Macháček značce Nescafé. „Spolupráce značky Nescafé Classic s Jiřím Macháčkem vychází z toho, že všeobecně známý styl jeho osobnosti a projevu a jeho tvorba oslovují obdobnou skupinu lidí a výborně ladí s charakteristikou značky,“ dodává Martin Walter, tiskový mluvčí společnosti Nestlé, do jejíhož portfolia Nescafé patří.

Reklama „na míru“
Při rozhodování nehraje roli pouze finanční odměna, ale také produkt, který má celebrita propagovat. „Například reklamy s Petrem Čtvrtníčkem i Janem Krausem byly oběma šité na míru,“ potvrzuje Eda Kauba, kreativní ředitel Euro RSCG.
Jan Kraus, kterému rychlý internet od Českého Telecomu vynesl zhruba dva a půl milionu, v „konkurzu“ na tvář reklamy porazil herce Tomáše Töpfera. „Ten chtěl čtyřikrát více,“ říká dobře informovaný zdroj. Přestože reklamy s Krausem bodovaly, poté, co se z Českého Telecomu stalo O2, známé tváře z kampaní zmizely.
„Respektujeme doporučení používat firemní styl celé skupiny,“ vysvětluje mluvčí českého O2 Martin Žabka.

Reklamní fiaska
Ne vždy však spojení celebrita-výrobek dopadne úspěšně. Například švédský oděvní řetězec Hennes & Mauritz vloni musel stáhnout reklamy za několik milionů s topmodelkou Kate Moss poté, co se provalila její kokainová aférka.
Příliš v reklamě neuspěl ani Jiří Suchý, který v tuzemsku před několika lety vychvaloval prací prostředek Lanza. Sice dostal honorář několik set tisíc korun, ale jeho účinkování v reklamě vnímala veřejnost spíše rozpačitě.

Nejžádanější osobnosti v české reklamě


Hospodářské noviny, 17.1. 2007, autor: Zuzana Luňáková, Jan Cizner

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.