Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Večerníček má v lednu více diváků, polepšily si i zprávy ČT a Novy

Redakce MAM22. 1. 2007

Večerníček poté, co jej Česká televize vysílá od Nového roku o čtvrthodinu dříve, své diváky neztratil. Dětských zájemců je zhruba stejně, výrazně více pak přibylo jeho dospělých diváků, vyplývá z údajů o sledovanosti, které ČT poskytla ČTK.
Poté, co ČT od 1. ledna posunula začátek své hlavní zpravodajské relace na 19:00, stoupla zhruba o desetinu i sledovanost Televizních novin na Nově a mírně i Událostí na ČT. Naopak Prima část diváků svých 1. zpráv v první polovině ledna ztratila, vyplývá z údajů o peoplemetrové sledovanosti ATO-Mediaresearch.
Česká televize od 1. ledna po sedmi letech změnila čas pro vysílání Večerníčku, pohádky na dobrou noc, kterou pro děti vysílá již 42 let. Důvodem bylo prodloužení hlavní zpravodajské relace ČT na hodinu a posunutí jejího začátku na 19:00, tedy stejně jako u 1. zpráv na Primě.
Podle údajů ČT sledovalo večerníčky v prosinci v průměru 186.000 dětí od čtyř do 14 let, od Nového roku do 16. ledna jich bylo o 2000 více; to představuje 17,2 procenta ze všech dětí v tomto věku. Na prosincové večerníčky si dělalo čas 528.000 dospělých starších 15 let, za více než dva první lednové týdny to bylo dokonce 790.000 dospělých, tedy zhruba o polovinu více.
“Čtvrt hodiny není tak velký časový údaj, na který by si (děti) nezvykli,” řekla ČTK dětská psycholožka Kateřina Beerová na dotaz, zda by dětští diváci mohli mít potíž si na nový, dřívější čas Večerníčku zvyknout. Jiná situace by nastala, pokud by posun byl kupříkladu hodinový. To už by se podle Beerové u rodin, pravidelně spojujících svůj podvečer se sledováním pohádky, potížemi v organizaci času mohlo projevit.
Od Nového roku začínají hlavní zpravodajské relace ČT a Primy ve stejný čas, tedy v 19:00. Podle údajů o peoplemetrové sledovanosti, které zveřejňuje server www.novinky.cz, tato změna způsobila příliv zejména Televizním novinám na Nově a mírně Událostem ČT, naopak Prima ztratila.
V prosinci sledovalo Televizní noviny na Nově v průměru 2,71 milionu dospělých, za 16 lednových dní to je zhruba o 293 000 více, tedy asi o desetinu. Události ČT měly v prosinci 1,27 milionu diváků na vydání, od 1. do 16. ledna jejich počet vzrostl asi o 50 000. Naopak 1. zprávy na Primě publikum ztratily, oproti asi 1,11 milionu diváků v prosinci jich za půlku ledna bylo v průměru 850 000; to je pokles asi o více než pětinu.
“Mám z těch výsledků pocit, že skutečně na tom nevydělala Prima, její postavení to oslabilo. Dost na tom vydělala Nova, pokud jde o počet diváků, a v některých fázích, do 19:30, to posílilo i pozici ČT, ale asi ne tolik,” řekl mediální odborník Jan Jirák z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy ke sledovanosti hlavních zpravodajských relací.

×

Obrat firem pro výzkum trhu loni stoupl na dvě miliardy

Starší článek

Evropa 2 spustila tři internetová rádia

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Unilever

Unilever se zříká slova „normální“. Označení nevyhovuje spotřebitelům

Společnost Unilever v rámci nové strategie Positive Beauty odstraní ze všech svých obalů a reklam na značky kosmetických přípravků…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Logistický startup WeDo začne doručovat do stovky výdejních boxů

WeDo přebírá stovku výdejních boxů Mallu a nabídne je i dalším partnerům. Po rebrandingu chystá další prudký rozvoj sítě. WeDo vzniklo loni…
9. 3. 20219. 3. 2021
Lidé

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu

V agentuře začínal před deseti lety. Za své kampaně získal v posledních letech spolu s týmem několik ocenění včetně ADC Awards, zlaté Effie,…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Co dělat když vám giganti zablokují reklamní účty

Řada firem už se potýkala se zablokováním účtu na Facebooku či Googlu. Dobrat se zpětné reakce nebývá jednoduché. Přitom paradoxně jasně podvodné…
9. 3. 20219. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu
Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více