Se slevami jdoucími místy až k 80 procentům začaly ve Francii zimní výprodeje. Obchodníci v nich vidí poslední šanci vylepšit bilanci zimní sezony, jež byla kvůli nezvykle teplému počasí mimořádně slabá. Před pařížskými obchodními domy i před butiky velkých módních firem se před dnešním otevřením tvořily fronty a počáteční zájem zákazníků byl hodnocen jako slibný.
Slevy začínají na 30 procentech, nejčastěji jsou ale padesátiprocentní. Výprodeje potrvají od čtyř do šesti týdnů v závislosti na rozhodnutí prefektů jednotlivých departamentů.
V Paříži se v jejich rámci počítá i s mimořádným prodloužením otevírací doby, což vyvolalo hněv odborů a výzvy ke stávce v největších obchodních domech. Jejich vedení ale nepředpokládá, že by byl provoz výrazněji ohrožen, a při dnešním zahájení výprodejů se stávka nijak neprojevila.
Teplé počasí způsobilo, že zásoby neprodaného zimního zboží jsou letos větší než obvykle. Obchodní řetězce kvůli sníženému prodeji tohoto zboží zaznamenaly loni zvýšení obratu jen o 1,7 procenta místo očekávaných tří procent. U nezávislých prodejců se loni prodej snížil o 1,4 procenta a supermarkety a hypermarkety zaznamenaly snížení o 3,5 procenta, napsal list Les Echos.
Do výprodejů jde i nábytek nebo potřeby pro domácnost, ale hlavní pozornost se jako vždycky soustřeďuje na oblečení a obuv. Vedle konfekce lze výrazně levněji nakoupit výtvory dílen nejznámějších módních návrhářů. Plášť od Valentina je tak při poloviční slevě za 3205 eur (asi 90 000 korun), kostým Chanel za 2700, róba Azzaro za 2300 a kabelka Gucci za necelých 1200 eur.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).