Ve Francii začaly zimní výprodeje

10. 1. 2007 12:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Se slevami jdoucími místy až k 80 procentům začaly ve Francii zimní výprodeje. Obchodníci v nich vidí poslední šanci vylepšit bilanci zimní sezony, jež byla kvůli nezvykle teplému počasí mimořádně slabá. Před pařížskými obchodními domy i před butiky velkých módních firem se před dnešním otevřením tvořily fronty a počáteční zájem zákazníků byl hodnocen jako slibný.
Slevy začínají na 30 procentech, nejčastěji jsou ale padesátiprocentní. Výprodeje potrvají od čtyř do šesti týdnů v závislosti na rozhodnutí prefektů jednotlivých departamentů.
V Paříži se v jejich rámci počítá i s mimořádným prodloužením otevírací doby, což vyvolalo hněv odborů a výzvy ke stávce v největších obchodních domech. Jejich vedení ale nepředpokládá, že by byl provoz výrazněji ohrožen, a při dnešním zahájení výprodejů se stávka nijak neprojevila.
Teplé počasí způsobilo, že zásoby neprodaného zimního zboží jsou letos větší než obvykle. Obchodní řetězce kvůli sníženému prodeji tohoto zboží zaznamenaly loni zvýšení obratu jen o 1,7 procenta místo očekávaných tří procent. U nezávislých prodejců se loni prodej snížil o 1,4 procenta a supermarkety a hypermarkety zaznamenaly snížení o 3,5 procenta, napsal list Les Echos.
Do výprodejů jde i nábytek nebo potřeby pro domácnost, ale hlavní pozornost se jako vždycky soustřeďuje na oblečení a obuv. Vedle konfekce lze výrazně levněji nakoupit výtvory dílen nejznámějších módních návrhářů. Plášť od Valentina je tak při poloviční slevě za 3205 eur (asi 90 000 korun), kostým Chanel za 2700, róba Azzaro za 2300 a kabelka Gucci za necelých 1200 eur.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.