V barrandovských studiích filmaři loni natočili 150 reklam
V ateliérech společnosti Barrandov Studio filmaři loni natočili 150 reklamních projektů, což bylo meziročně o čtvrtinu více. Přibližně 70 procent této produkce připadlo na zahraniční zakázky. Barrandovské Studio v Praze v závěru loňského roku zprovoznilo největší filmový ateliér v Evropě. Stavba komplexu o ploše 4000 metrů čtverečních dvojnásobně překročila původní stomilionový rozpočet.
“Ve většině případů se u nás natáčely velké reklamy až filmového charakteru, tedy s požadavky velkých ateliérových staveb a natáčení na velké ploše,” řekl Pavel Zvolenský ze společnosti Barrandov Studio. Dodal, že zájem o natáčení reklamy nadále poroste. “Současný svět se vyznačuje nadprodukcí výrobků a reklama je jedním z důležitých faktorů prodeje,” poznamenal Zvolenský. Barrandovské laboratoře loni podle Zvolenského zpracovávaly také zhruba 500 reklam, které se natáčely na jiných místech.
Mezi nejzajímavější zahraniční reklamní zakázky loňského roku natáčené na Barrandově podle Zvolenského patří spot na značku dámské vlasové kosmetiky Asience společnosti Kao Corporation, který natáčela produkční firma European Touch Production. Tváří této kosmetické značky se v asijských zemích stala Čang C’-i, představitelka hlavní dívčí role v oscarovém snímku Tygr a drak (2000). Tato reklama s ní se loni natáčela na řadě míst v Praze, kromě barrandovských ateliérů na strahovském stadionu či v dejvickém hotelu Praha.
Služeb společnosti Barrandov Studio využili i tvůrci reklamního projektu pro pivovar Heineken. Na Barrandově se pro tento spot postavila kosmická loď MIR a odborníci vyrobili i vesmírné skafandry. Z českých projektů patřila loni k nejznámějším reklama na Aquilu s finalistkami Miss České republiky, které létají vesmírem, anebo reklama pro ČSOB Pojišťovnu, ve které Bobr zlikviduje dřevěný dům stojící na pilotech na vodě.
V létě 2005 společnost Barrandov Studio pro reklamu vyčlenila ateliéry v Hostivaři, ale jejich kapacita podle vedení firmy nestačila pokrýt vysokou poptávku. Zhruba 70 procent reklamních zakázek totiž vyžadovalo ateliér s rozlohou alespoň tisíc metrů čtverečních, což Hostivař nesplňuje. “Proto se vedení společnosti Barrandov Studio rozhodlo vyčlenit pro reklamu barrandovský ateliér číslo pět a v případě volných kapacit samozřejmě i nově postavené ateliéry MAX,” dodal Zvolenský.
Například v roce 2005 pocházela pětina z třičtvrtěmiliardového obratu barrandovských studií právě z výroby reklam. Za poslední tři roky do roku 2005 se podíl výroby reklam na obratu společnosti Barrandov Studio téměř zdvojnásobil z 10,5 procenta na 20 procent. Údaje za loňský rok nemá ČTK k dispozici.
Zahraniční producenti ročně v České republice utratí za natáčení filmů, videoklipů a reklam několik miliard korun. Česká republika sice patří v regionu mezi nejčastější cíle zahraničních filmových štábů, avšak odborníci varují, že v okolních státech roste v tomto oboru silná konkurence.
Barrandov Studio, které vlastní firma Moravia Steel, je jedním z nejrozsáhlejších studiových komplexů v Evropě. Za zhruba 70 let existence zde vzniklo více než 2500 českých a zahraničních filmů, které společnost produkovala nebo se podílela na jejich výrobě. Vznik filmového studia Barrandov je spojen s podnikatelskou rodinou Havlů, zejména s aktivitami bratrů Miloše (1899-1968) a Václava Havla (1897-1979). Stavba moderního filmového studia podle návrhů architekta Maxe Urbana začala 28. listopadu 1931.