Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

UPC a O2 soupeří o domácnosti

Redakce MAM4. 1. 2007

Přes kabel už volá více než šestadvacet tisíc domácností
Firmy vidí budoucnost v propojování služeb

Na českém telekomunikačním trhu se rozhořel nový boj – o domácnosti. Po mobilních operátorech se do sebe pustily UPC a Telefónica O2. Sázejí přitom na hlavní zbraně toho druhého.
Zatímco fúzující provozovatelé kabelové televize UPC a Karneval podle zjištění HN už nalákali přes 26 tisíc zájemců o volání přes své sítě, Telefónica O2 do konce roku zavedla svoji internetovou televizi do téměř 18 tisíc domácností.
“Vánoční nabídka O2 TV byla velmi úspěšná,” říká Vlastimil Sršeň z české Telefóniky O2 s tím, že počet zákazníků získaných během Vánoc ještě nemá k dispozici. Firma se přesto stále potýká s odhlašováním pevných linek. Podle výsledků za třetí čtvrtletí denně odhlásí telefon asi tisíc zákazníků.
UPC láká zákazníky k telefonování po kabelu hlavně nižšími cenami. Například minuta volání ve špičce na pevnou linku stojí u UPC o čtyřicet haléřů méně než u lídra trhu. Levněji vyjde i volání na mobil, Telefónica si účtuje 6,50 koruny, kabelový operátor 4,87 koruny.
Oběma firmám ale v nabídce služeb domácnostem začaly více konkurovat i další společnosti. Internetovou televizi nabízí Volný a levnější volání například Centrum. To se spojilo se společností Skype, která nabízí levnější telefonování přímo z internetu. “Od října si Skype stáhlo čtvrt milionu lidí,” říká mluvčí Centra Miroslav Čepický.
Podobný způsob volání chystá s ICQ i Atlas, který zatím nabídl kromě známého komunikačního programu i posílání SMS na mobilní telefony. Podle dostupných zpráv spustí svou verzi internetového volání do prázdnin.

Nová firma, původní šéf
Spojované UPC a Karneval půjdou do boje s jednou značkou UPC a staronovým šéfem. Po schválení fúze antimonopolním úřadem na konci prosince je jasné, že novým šéfem spojených společností bude Václav Bartoň, dosavadní šéf UPC.
“Máme ambice se v dohledné době stát dvojkou na trhu pevných linek. Jedničku necháme Telefónice,” říká Bartoň s tím, že v boji o české domácnosti bude Telefónica jejich hlavním soupeřem. “I když ve srovnání s nimi budeme stále malý operátor. My dosáhneme společně na 1,2 milionu domácností, Telefónica O2 skoro na čtyři miliony,” dodává.
Právě televize a rychlé připojení k internetu má další pokles pevných linek zastavit. V listopadu Telefónica připojovala svojí verzí rychlého internetu 450 tisíc klientů.
Ani v internetu nezůstává nový konkurent jedničky trhu pozadu. UPC s Karnevalem už má v domácnostech přes 180 tisíc přípojek rychlého internetu.

Sázka na tři v jednom
UPC i Telefónica O2 sází v boji o zákazníky na nabídky služeb “tři v jednom”. Tím se míní telefonování, vysokorychlostní připojení k internetu a sledování placených televizních kanálů. Všechno na jednom účtu.
UPC v kompletní nabídce Telefóniku O2 dokonce o měsíc předběhla. Svou O2 TV dominantní provozovatel pevných linek spustil až po prázdninách spolu s oznámením nové značky O2.
“Budoucnost je ve spojování služeb a televize bude bitevní pole příštích let. Například v USA, Velké Británii nebo Nizozemí hraje velkou roli,” říká obchodní ředitel Karnevalu Wei-Hai Chu.


Hospodářské noviny, 4.1. 2007, autor: Zuzana Luňáková, Jan Cizner

070104_13_1.gif

×

Počasí v nové grafice

Starší článek

Němci se na internetu zajímají o počasí, cestování a erotiku

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Goodkin

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

EMD consultants pomohou školám Maple Bear se vstupem na český trh

Značka škol Maple Bear Global Schools plánuje vstup na český trh, chce proto oslovit místní podnikatele v oblasti vzdělání, kteří by se…
1. 3. 20211. 3. 2021
Newsletter

Vydavatelství A 11 vstoupilo do segmentu křížovek. Luštění zažívá …

Společnost A 11 začala vydávat tři nové křížovkářské magazíny s klasickým švédským luštěním: sorry křížovky s vtipnou tajenkou za 39 korun, Mladý svět…
1. 3. 202126. 2. 2021
Marketing

Reddit se raduje a roste. Prodejem akcií vybral 7,8 miliardy korun

Sociální síť si získala i díky kauze okolo akcií GameStop pozornost investorů, vybrala od nich 7,8 miliardy korun. Potřebujete něco vysvětlit, jako by…
1. 3. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více