ÚOHS povolil prodej Droxi i rozšíření drogistické sítě Teta
Německá firma Schlecker může koupit síť drogerií Droxi a majitel drogerií Teta firma p.k. Solvent smí ovládnout předního domácího distributora drogistického zboží Mistr Distribuce. Obě fúze povolil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Na trhu drogerií v ČR je silná konkurence, a fúze tak nenaruší hospodářskou soutěž, řekl mluvčí ÚOHS Kristián Chalupa.
Mistr Distribuce má na českém trhu na starost drogistické výrobky Procter&Gamble, ReckittBenckiser, Colgate&Palmolive, Vileda, LAKMA či Bielenda. Společnost provozuje distribuční sklady v Brně a Kněževsi u Prahy. Předloni vykázala tržby za prodej vlastních výrobků a služeb 1,14 miliardy korun. Firma nyní spolupracuje s několika desítkami nezávislých prodejen TOP drogerie a je dceřinou společností logistické firmy ESA.
Síť specializovaných obchodů Teta na konci roku 2005 v Česku měla 516 prodejen a její předloňský obrat činil 3,6 miliardy korun. Loni počet drogerií zařazených do řetězce Teta vzrostl na více než 560 a podle dřívějších informací majitelů by měl díky fúzi ještě narůst.
Droxi sdružuje 130 obchodů. Dosud patří do skupiny Meinl. Ta už předloni prodala kvůli ztrátovosti své české supermarkety Julius Meinl nizozemskému Aholdu, provozovateli prodejen Albert a Hypernova. Společnost Droxi se z červených čísel dostala předloni, vykázala zisk téměř 60 milionů při tržbách 1,6 miliardy korun. Firma Schlecker má nyní v Česku 19 prodejen, v Německu je to ale největší drogistický řetězec, který má přes 10.000 obchodů.
ÚOHS už dříve uvedl, že tržní podíl spojených firem nebude pro český trh znamenat hrozbu. Drogistické zboží dnes prodávají také obchodní řetězce a v omezené míře i lékárny. Firmy mají navíc konkurenty i mezi ostatními sítěmi drogerií. S 95 prodejnami je to třeba Rossmann nebo dm-drogerie markt, která v ČR provozuje 116 obchodů.