Tržby britskému řetězci prodejen Tesco Plc rostly o Vánocích výrazněji v zahraničí než v Británii. Zatímco v britských obchodech se šestitýdenní tržby Teska zvýšily o 5,4 procenta, mimo Británii vyskočily o 15,8 procenta. Největší britský maloobchod to uvedl v tiskové zprávě. Významnou pozici má i na českém trhu.
Za šest týdnů do 6. ledna se tržby stejných prodejen bez započtení prodeje pohonných hmot zvýšily v Británii meziročně o 5,9 procenta, což předčilo očekávání analytiků. Ukazatel, který ekonomové pozorně sledují, se nevztahuje na prodejny, které podnik otevřel v průběhu roku.
O zisku za vánoční období se Tesco ve zprávě nezmiňuje. Celoroční výsledky podnik zveřejní v dubnu.
Tesco provozuje ve světě kolem 2300 obchodních domů. Podniká v Británii, Irsku, České republice, Maďarsku, Polsku, na Slovensku a v Turecku. V Asii má prodejny v Číně, Japonsku, Malajsii, Jižní Koreji, na Tchaj-wanu a v Thajsku.
Britští konkurenti Teska měli o Vánocích také silné tržby. Solidní zprávy o vánočním prodeji přinesly Asda, J. Sainsbury a Morrison Supermarkets, napsala agentura AP.
Tesco Stores ČR provozuje v Česku šest obchodních domů, síť hypermarketů a supermarketů a šest čerpacích stanic. Zaměstnává 12 000 lidí a patří mezi největší obchodníky v zemi.
Puma s Fotbalovou asociací České republiky představily nové dresy
Puma ve spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky slavnostně představila dresy národního týmu pro nadcházející 2 období, ve kterých si mimo jiné reprezentanti zahrají letošní Euro.