Televize budoucnosti bude 3D

10. 1. 2007 00:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

Největší světový veletrh spotřební elektroniky CES (Consumer Eletronic Show), jenž nyní probíhá v Las Vegas, už čtyřicet let představuje novinky a trendy, které v následujících letech hýbou trhem.
Letos výrobci ohromují televizorem s trojrozměrnou obrazovkou, elektronickou knihou či tančícími reproduktory.
Televize a její sledování bylo letos jedním z hlavních témat veletrhu. Jihokorejský koncern LG Electronics zde předvedl trojrozměrnou LCD obrazovku, ze které vystupují předměty směrem k divákovi. Na obrazovce je možné sledovat pořady v trojrozměrném formátu i bez brýlí, které si jinak běžně nasazují diváci 3D kin, například Imaxu.
„Televize je ale nutné sledovat ze vzdálenosti tří až sedmi metrů,“ upozorňuje Tae Soon Paul, inženýr firmy LG. Novinka by měla být na trhu už v druhé polovině letošního roku a její cena by se měla pohybovat okolo pěti tisíc dolarů.
Cestu k televizi si našla také japonská Sony. Firma na veletrhu oznámila, že své televize vybaví modulem, který pomocí dálkového ovládače umožní kontrolovat pořady získávané přes internet.
Sony navíc i letos strhla pozornost na svou čtečku knih Sony Reader. Tu začala v USA prodávat už v loni. Čtečka je balená v kůži jako „opravdová“ kniha. Přístroj dokáže načíst až osmdesát knih, které si pak čtenář stránku po stránce otáčí pomocí tlačítek. „V Americe je v prodeji za 349 dolarů a je o ní velký zájem. Letos by se měla dostat i na evropský trh,“ řekl Joe Gorddemi ze společnosti Sony Eletronics. Na veletrh si Sony dokonce pozvala i spisovatele Warrena Adlera, který jí pomohl čtečku prezentovat.
Další firmy nabízejí tisíce možných řešení, jak dostat hudbu do mobilního telefonu, nebo propojit hudební přehrávač s promítáním filmů. Hlavní myšlenkou letošního veletrhu CES je totiž spojení člověka a jeho elektronických přístrojů dvacet čtyři hodin denně na jakémkoliv místě.
Kromě světových firem na CES bodují i menší společnosti. Například hongkongská společnost B2 zde představuje tančící reproduktory ve tvaru králíčka. Ty se dají připojit k iPodu a ovládat hlasem či tleskáním.
O spotřební elektroniku je velký zájem po celém světě. V loni se podle asociace spotřebitelů CEA nakoupilo zboží za 145 miliard dolarů a letos by se tato částka měla vyšplhat na 155 miliard dolarů.

Hospodářské noviny, 10.1. 2007, autor: Zuzana Luňáková

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.