Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Televize budoucnosti bude 3D

Redakce MAM10. 1. 2007

Největší světový veletrh spotřební elektroniky CES (Consumer Eletronic Show), jenž nyní probíhá v Las Vegas, už čtyřicet let představuje novinky a trendy, které v následujících letech hýbou trhem.
Letos výrobci ohromují televizorem s trojrozměrnou obrazovkou, elektronickou knihou či tančícími reproduktory.
Televize a její sledování bylo letos jedním z hlavních témat veletrhu. Jihokorejský koncern LG Electronics zde předvedl trojrozměrnou LCD obrazovku, ze které vystupují předměty směrem k divákovi. Na obrazovce je možné sledovat pořady v trojrozměrném formátu i bez brýlí, které si jinak běžně nasazují diváci 3D kin, například Imaxu.
“Televize je ale nutné sledovat ze vzdálenosti tří až sedmi metrů,” upozorňuje Tae Soon Paul, inženýr firmy LG. Novinka by měla být na trhu už v druhé polovině letošního roku a její cena by se měla pohybovat okolo pěti tisíc dolarů.
Cestu k televizi si našla také japonská Sony. Firma na veletrhu oznámila, že své televize vybaví modulem, který pomocí dálkového ovládače umožní kontrolovat pořady získávané přes internet.
Sony navíc i letos strhla pozornost na svou čtečku knih Sony Reader. Tu začala v USA prodávat už v loni. Čtečka je balená v kůži jako “opravdová” kniha. Přístroj dokáže načíst až osmdesát knih, které si pak čtenář stránku po stránce otáčí pomocí tlačítek. “V Americe je v prodeji za 349 dolarů a je o ní velký zájem. Letos by se měla dostat i na evropský trh,” řekl Joe Gorddemi ze společnosti Sony Eletronics. Na veletrh si Sony dokonce pozvala i spisovatele Warrena Adlera, který jí pomohl čtečku prezentovat.
Další firmy nabízejí tisíce možných řešení, jak dostat hudbu do mobilního telefonu, nebo propojit hudební přehrávač s promítáním filmů. Hlavní myšlenkou letošního veletrhu CES je totiž spojení člověka a jeho elektronických přístrojů dvacet čtyři hodin denně na jakémkoliv místě.
Kromě světových firem na CES bodují i menší společnosti. Například hongkongská společnost B2 zde představuje tančící reproduktory ve tvaru králíčka. Ty se dají připojit k iPodu a ovládat hlasem či tleskáním.
O spotřební elektroniku je velký zájem po celém světě. V loni se podle asociace spotřebitelů CEA nakoupilo zboží za 145 miliard dolarů a letos by se tato částka měla vyšplhat na 155 miliard dolarů.

Hospodářské noviny, 10.1. 2007, autor: Zuzana Luňáková

×

Budvar se dohodl s odvěkým rivalem

Starší článek

V barrandovských studiích filmaři loni natočili 150 reklam

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

EMD consultants pomohou školám Maple Bear se vstupem na český trh

Značka škol Maple Bear Global Schools plánuje vstup na český trh, chce proto oslovit místní podnikatele v oblasti vzdělání, kteří by se…
1. 3. 20211. 3. 2021
Newsletter

Vydavatelství A 11 vstoupilo do segmentu křížovek. Luštění zažívá …

Společnost A 11 začala vydávat tři nové křížovkářské magazíny s klasickým švédským luštěním: sorry křížovky s vtipnou tajenkou za 39 korun, Mladý svět…
1. 3. 202126. 2. 2021
Marketing

Reddit se raduje a roste. Prodejem akcií vybral 7,8 miliardy korun

Sociální síť si získala i díky kauze okolo akcií GameStop pozornost investorů, vybrala od nich 7,8 miliardy korun. Potřebujete něco vysvětlit, jako by…
1. 3. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více