Sobi přilákali 125 tisíc klientů
Předvánoční kampaň mobilního operátora Vodafone s Petrem Čtvrtníčkem a falešnými soby u Čechů zabodovala: podle informací HN přilákala k firmě o dvaadvacet procent více klientů, než kolik jich přibylo loni.
“Byly to nejúspěšnější Vánoce za poslední čtyři roky,” potvrdil mluvčí Vodafonu Jakub Hrabovský. Navíc už během kampaně šéf nejmladšího operátora Grahame Maher přiznal, že i v listopadu při meziročním srovnání dopadly prodeje o čtyřiadvacet procent lépe.
Podle ohlášených nárůstů tak Vodafone získal koncem roku zhruba 125 tisíc nových klientů. Tím by se přiblížil k hranici dvou a půl miliónu zákazníků. V počtu klientů se zatím nemůže srovnávat se dvěma staršími konkurenty. Přesto je to na českém mobilním trhu – kde je více telefonních čísel než lidí – podle zástupců Vodafonu úspěch.
Ostatní operátoři výsledky předvánočních kampaní zatím nechtějí zveřejnit ani odhadovat. Nicméně předloni byla vítězem souboje o zákazníky před koncem roku mobilní část O2. Ještě pod původním jménem Eurotel si polepšila o 187 tisíc nových klientů.
“Výsledky letošní kampaně v tuto chvíli ještě nemáme k dispozici,” reagoval včera na čísla konkurence Vlastimil Sršeň z O2.
Podobně se zatím vyjadřuje i současná jednička českého mobilního trhu, společnost T-Mobile, která čeká na pětimiliontého zákazníka. Na konci září měl operátor 4,8 milionu zákaznických čísel, a pokud by loňské Vánoce byly úspěšné stejně jako ty minulé (které mu přinesly “jen” jednaosmdesát tisíc nových zákazníků), musel by si na pětimiliontého klienta ještě jedno čtvrtletí počkat.
Vodafonu letos pomohli s prodeji i noví partneři. Ty šéf firmy Maher našel mezi zájemci o to, stát se prvním tuzemským virtuálním mobilním operátorem. Například firma Star Communications bývalého šéfa Eurotelu Michala Heřmana prodává předplacené karty Vodafonu na benzínových pumpách nebo ve vybraných obchodních řetězcích.
“Z odhadů vyplývá, že velký podíl na vánočním úspěchu měly také nové nepřímé distribuční kanály, přes které se v prosinci prodalo pětkrát více SIM karet než v listopadu,” potvrzuje Hrabovský.
Přestože je Vodafone nejmenším operátorem, může se chlubit největšími nárůsty klientů. Podle expertů tomu napomáhají i netradiční nabídky, na které sází už od svého přejmenování z Oskara na Vodafone. Nejprve lákal na měsíční vyzkoušení služeb zdarma, poté během reklamní kampaně rozdával “dárky” i stávajícím klientům.
Hospodářské noviny, 15.1. 2007, autor: Jan Cizner, Zuzana Luňáková