Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Seznam a Google stupňují souboj o trh

Redakce MAM3. 1. 2007

Souboj o příjmy z reklamního trhu na internetu se v Česku stupňuje. Poté, co světoznámý vyhledávač Google spustil i českou verzi své reklamní služby, založenou na internetovém vyhledávání, rozhodl se od začátku nového roku něco podobného nabízet i český Seznam.


Stále absolutní jednička tuzemského internetu se tak snaží udržet si svou pozici. Seznam začal tento týden nabízet v běžném komerčním provozu novou reklamní službu Sklik, kterou předtím několik měsíců testoval.


“Při testech se na Sklik zaregistrovalo šest tisíc inzerentů,” říká mluvčí Seznamu Rita Gabrielová.

Miliardy na internetu


Je o co bojovat. Na internetu se podle odhadů totiž točí v reklamách více než jedna miliarda korun. Další necelou miliardu korun vynese přednostní zobrazování odkazů při vyhledávání na internetových portálech.


Nové reklamní služby Googlu a Seznamu by měly přinést na internet další peníze. Z počátku se odhaduje zhruba dvě stě milionů korun.


Inzeráty Skliku se po zadání klíčového slova do nejpoužívanějšího českého vyhledávače zobrazují na všech stránkách výsledků vyhledávání Seznamu. Oproti jiným formám reklamy oslovují inzeráty Skliku uživatele podle toho, co zrovna hledá. V novém reklamním systému mají inzerenti své reklamní kampaně vždy plně pod kontrolou.


Sklik totiž účtuje platbu za každý jednotlivý proklik, takže inzerent přesně ví, za co své peníze v kampani utratil. Odtud také pochází zkratka PPC (Pay Per Click) – platba za klik.


S reklamou na internetu založenou na platbách za jednotlivá kliknutí přišel před koncem roku na český trh i americký vyhledávač a světová jednička Google. Ten v rámci služby AdSense uživatelům nabízí příjem za umístění tematické reklamy na jejich stránky nebo za zprostředkování vyhledávání.


O příjmy z reklamy se bude Google s provozovateli webových stránek dělit. Podle informací, které firma pravidelně posílá na burzu, ve světě vyplácí v průměru okolo třiceti procent celkové částky.


Stejně tak jako Google, má i Seznam svou novou reklamu zabezpečenou. Sklik je například chráněný proti takzvanému falešnému klikání. Při vícerém kliknutí na jeden inzerát stejným uživatelem se tak bude započítávat pouze jediný proklik.
Pokud se přece jen v systému objeví podezřelé aktivity, je možné je zpětně dohledat v uchovaných datech a nesprávně utracené peníze inzerentovi v plné výši refundovat.

Zájem inzerentů roste


Dvojka českého internetu, společnost Centrum.cz, spustila svůj reklamní systém adFox už na podzim roku 2005.
“Tento rok jsme překonali naše očekávání a zaznamenali jsme prudký nárůst zájmu inzerentů o PPC modely. Meziměsíční nárůsty se pohybovaly zhruba kolem 20 procent. Podle předběžných čísel se naše loňské tržby z adFox vyšplhaly téměř k 20 milionům korun za rok,” říká Miroslav Čepický, tiskový mluvčí Centrumu.


V Česku se ale inzerenti zatím učí, jak pracovat s cenou a relevancí odkazů. Stále častěji navíc internetovou reklamu financují i z jiných peněz než pouze z těch, které jsou určeny na marketing.


Hospodářské noviny, 3.1. 2007, autor: Jan Cizner

×

Předseda Rady Slovenské televize odstoupil

Starší článek

Za Allianz bude komunikovat Janotková

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více