Růst výdajů na reklamu v USA letos zpomalí
Růst výdajů na reklamu ve Spojených státech v letošním roce zpomalí kvůli absenci velkých marketingových akcí a nižším marketingovým rozpočtům v některých sektorech, například v automobilovém průmyslu. Předpověděla to firma TNS Media Intelligence s tím, že výdaje letos stoupnou o 2,6 procenta na 153,7 miliardy dolarů po loňském nárůstu o 3,8 procenta. Tempo růstu tak bude podle TNS nejpomalejší od roku 2001.
V prvním pololetí počítá TNS se zvýšením výdajů o 2,1 procenta a ve druhém pololetí o 3,2 procenta. Podle šéfa TNS Stevena Frederickse stojí za zpomalením růstu absence olympijských her a federálních voleb. “V roce 2007 není žádná významná marketingová událost,” řekl Fredericks.
Upozornil však, že by měl pokračovat růst reklamy v digitálních médiích od internetu po mobilní telefony. Reklama v televizních sítích by ale podle TNS měla stagnovat a u novinové reklamy by mělo dojít k poklesu téměř o tři procenta, napsala agentura Reuters.