Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Rádia nechtějí optimalizaci éteru

Redakce MAM22. 1. 2007

Asociace provozovatelů soukromého vysílání (APSV) je znepokojena připravovanými aktivitami Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ), které mají vést k šestiměsíčnímu zablokování výdeje oprávnění k využití dosud nepřidělených kmitočtů pro rozhlasové stanice a k optimalizaci kmitočtového spektra. ČTÚ toto pondělí ukončuje diskusi k návrhu opatření, podle kterého by mělo dojít k zastavení vydávání kmitočtů na půl roku. Důvodem je nutnost uspokojit požadavky Českého rozhlasu, jehož stanice Radiožurnál, Praha a Vltava musejí zajišťovat 95% pokrytí populace. “Jediným řešením je provést analýzu využívání rádiových kmitočtů v rámci celého pásma a navrhnout optimalizaci využití rádiových kmitočtů v pásmu,” konstatuje ČTÚ v odůvodnění návrhu opatření. Některá území ČR jsou pokryta stejným signálem dvojnásobně nebo i několikanásobně. Optimalizace by mohla vést k uvolnění nových kmitočtů a možná i k spuštění nových rá-dií. Podle APSV se však ze strany ČTÚ jedná o pokus zlikvidovat podnikatelské jistoty a uměle zasáhnout do konkurenčního prostředí. Na základě optimalizace by totiž mohlo dojít i ke změnám kmitočtů, na kterých vysílají rádia nyní. “Kmitočet je nedílnou součástí názvu stanice, velmi často i jeho loga, a tím pádem identifikace. Propagace těchto prvků přináší milionové až stamilionové náklady. Na rozdíl od televize může mít změna kmitočtu za následek ztrátu podstatné části posluchačské obce,” konstatuje prezident APSV Michal Zelenka.APSV navrhuje optimalizaci kmitočtů Českého rozhlasu. Podle jejích výpočtů připadá na 1 % podílu na poslechovosti až 99 vyzářených kW veřejnoprávních stanic, zatímco u soukromých rádií je to pouze 25 kW.

-Juraj Gerbery-

×

Bonaqua, Ožujsko a MTV u Lowe

Starší článek

Obchodní řetězce loni výrazně zvýšily výdaje na televizní reklamu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více