Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Řada obchodníků stále nezná práva spotřebitelů

Redakce MAM8. 1. 2007

Někteří obchodníci neznají práva spotřebitelů, porušují je a někdy se chovají i protizákonně. Vyplývá to z výsledků druhého kola středoškolské studentské soutěže Cesta do Evropského parlamentu se spotřebitelskou tematikou. Obchodníci podle nich například nedodržují lhůtu pro vyřízení reklamace nebo nepřijímají k reklamaci zboží bez originálního obalu.
Řada prodejců dále podle zjištění studentů například neví, kdy má zákazník nárok na vrácení peněz. Obchodníci také odebírají paragon při reklamaci, neumožňují zákazníkovi překontrolovat rozměry prodávaného zboží nebo se zbavují odpovědnosti za kvalitu zboží.
V rámci soutěže měli studenti za úkol oslovit deset prodejců ve svém okolí a položit jim deset otázek, které měly prověřit, zda prodavači znají své zákonné povinnosti vůči zákazníkovi. Průzkum se konal v supermarketech, malých obchůdcích i tržnicích. Podkladem pro tvorbu otázek byl zákon o ochraně spotřebitele a občanský zákoník.
Soutěž, která je určena studentům všech typů středních škol, organizuje nadace Generation Europe ve spolupráci se Sdružením obrany spotřebitelů a poslankyní Evropského parlamentu Zuzanou Roithovou. Soutěž se koná od října 2006 do února 2007.

×

Reklamu pro řetězec Globus bude vymýšlet WMC Grey

Starší článek

Češi nakupují potraviny hlavně v hypermarketech a diskontech

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Média

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více