Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Prima přizpůsobí své vysílací schéma vstupům regionální RTA

Redakce MAM12. 1. 2007

Televize Prima přizpůsobí své vysílací schéma časům, v nichž se od nového roku do jejího programu připojuje pět regionálních TV stanic sdružených pod Regionální televizní agenturou (RTA). Informovala o tom mluvčí Primy Jana Malíková. Prima tak zároveň vyhoví nařízení Rady pro rozhlasové a televizní vysílání z tohoto týdne.
Dohoda mezi Primou a RTA o sladění vstupů do vysílání Primy skončila posledního prosince. RTA od 1. ledna využívá plné doby pro své vysílání v délce tři hodiny denně. Její program v šesti krajích ČR se tak nyní překrývá s nabídkou Primy, a lidé tak nemají možnost sledovat pořady Primy celé, což vzbuzuje nelibost televize i jejích diváků. Týká se to doby mezi 7:00 a 8:00 a pak mezi 16:00 a 18:00 v Jihočeském, Jihomoravském, Zlínském, Moravskoslezském, Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
“Prima se rozhodla upravit v technicky nejkratším proveditelném termínu od 3. února své vysílání tak, aby nehrozilo, že diváci neuvidí programy celé,” sdělila mluvčí Primy Jana Malíková s tím, že televize časy vstupů RTA do svého programu stále považuje za neoprávněné. Začátky a konce pořadů Primy se tak budou od 3. února shodovat s časy určenými licencí RTA.
“Momentálně čekáme na doručení rozhodnutí RRTV v celé záležitosti, a pak budeme zvažovat své další kroky,” uvedl generální ředitel Primy Aleksandras Cesnavicius.
Prima je podle své licence povinna poskytovat tři hodiny ve svém celodenním programu regionálním stanicím, a to právě mezi 7:00 a 8:00 a pak v čase mezi 16:00 a 18:00. Prima i regionální TV se dosud vždy domluvily na kratší době připojení regionů, zato v divácky atraktivnějších časech. V ostatních krajích se Prima s regionálními TV dohodla a její program to neovlivnilo.
Sporem mezi Primou a RTA se tento týden zabývala i vysílací rada. Primě nařídila upravit své vysílací schéma tak, aby odpovídalo časům vstupů RTA. Regionálním stanicím pak nařídila, aby v daných třech hodinách vysílaly program odpovídající jejich licenčním podmínkám, tedy skutečně regionální. RTA do svého tříhodinového bloku nyní zařadila i vysílání hudební stanice Óčko, které prezentuje jako koprodukci.
S Primou a stanicemi RTA rada zahájila správní řízení, ve kterém bude zkoumat, zda televize neporušují podmínky stanovené v jejich vysílacích licencích. Nejhorším postihem v takovém správním řízení je odebrání licence.
Rada navíc s Primou zahájila správní řízení pro možné porušení zákonné povinnosti nabízet objektivní informace. Důvodem je způsob informování Primy o sporu mezi Primou a RTA.
RTA naopak část rozhodnutí rady přivítala. “Rada konstatovala, že vstupy regionálních provozovatelů do centrálního programu Primy jsou oprávněné a v souladu s platnými licenčními podmínkami,” sdělila ve středu Karolína Hloušková z RTA. Za pozitivní RTA považuje i to, že se rada bude zabývat obsahem vysílání regionálních stanic, neboť míní, že vysílá podle licence.
RTA nyní vysílá analogově v regionech. Loni v dubnu ale také obdržela od vysílací rady regionální licenci pro nastupující digitální zemské DVB-T vysílání. Na základě žalob Novy a Galaxie sport ale RTA stejně jako dalších pět nových stanic o své licence loni v září přišly a nyní není jasné, zda se jim licence vrátí a kdy by mohly případně začít vysílat.

×

V prvním týdnu roku si v podílech polepšila ČT2, Prima ztratila

Starší článek

Makro se zbavilo 300 000 zákazníků s nízkou útratou

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více